vrijdag 20 mei 2011

Moser 25mm krultang

Onlangs konden jullie al in een shoplog zien dat ik een van mijn eerste krultangen kocht. Ooit heb ik er wel al een gehad maar die deed echt niks, hij werd niet heet genoeg om mijn haar te kunnen krullen en ik dacht dat het gewoon niet mogelijk was met mijn dun en sluik haar.

Ondertussen heb ik hem al bijna een maand in gebruik en kan ik jullie al een beetje vertellen wat ik er van vind.
Van het merk 'Moser' had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord maar goed, hij komt uit een kapperswinkel dus ik ging er van uit dat die geen prullarie zouden verkopen. Ik kon hem met wat geluk tijdens een moederdagsactie kopen voor rond de 30 euro. Na wat research online zag ik dat hij normaal zowat het dubbele kost.

Ik koos voor de 25mm versie omdat dit de middelmaat was en omdat dit hetzelfde is als een 1inch tang, die in veel Amerikaanse youtube filmpjes gebruikt worden om mooie losse Lauren conrad curls mee te maken.
Even 1 losse krul op een wat grotere pluk om het Lauren Conrad effect te demonstreren:

Ik ben helemaal geen held in kapsels en haarstijlen dus het is voor mij ook nog wat oefenen en uitproberen maar de tang opzich doet het prima. Hij gaat tot 200 graden en geloof me, als iets mijn futloos haar gekruld krijgt dan werkt het! ;)

Het enige nadeel is dat het merk niet zo gekend is dus ik vrees dat je er al toevallig op moet uit komen bij je lokale kapperswinkel o.i.d. De mijne komt van bij Florale in Maastricht.

xoxo Tessa

5 opmerkingen:

Sofie zei

Ik heb een 2 in 1 krul/stijltang van babyliss. Ik gebruik hem niet zoveel, maar hij is wel heel handig met een schermpje waar de temperatuur opstaat enzo. Hoe lees je bij deze de temperatuur?

wentie zei

Wauw, je haar is prachtig met die krullen!

Tessa zei

Dankje Wendy :) en Sofie, het cirkeltje is de temperatuur regelaar en daar staan ook de graden bij x

Silva zei

Je haar ziet er echt mooi uit!

Samantha zei

Ziet er prima uit. En zeker voor die prijs!