dinsdag 31 januari 2012

Beauty gereedschap schoonmaken


Warning: deze post bevat nasty beauty gereedschap.

Wij beauty freaks vinden het altijd al vies als vrouwen hun kwasten nooit schoonmaken. En dan bedoel ik ook echt vrouwen die hun make-up kwasten al jaren hebben en nog nooit gewassen hebben, van een bom van bacteriën gesproken!

Toen ik vorige week mijn wimpers wou krullen en mijn wimperkruller eens van dichtbij bekeek dacht ik 'BAH!' Why elke week mijn kwasten wassen en dan tools zoals dit vergeten...
Begrijp me niet verkeerd, ik krul mijn wimpers altijd alvorens ik mijn mascara aanbreng maar zoals je kan zien komt er na jaren toch altijd wel wat mascara op (door mascara er niet 100% afgehaald te hebben van de vorige dag bijv.) en vooral losse wimpers, ieuw.

Dit is dus een rubbertje wat ik al minstens 2 jaar gebruik:
Gelukkig kreeg ik ooit bij mijn Body shop wimperkruller 2 reserve stukjes, en deze heb ik altijd goed bijgehouden:
Eerst heb ik mijn wimperkrultang gepoetst met brush cleanser en daarna dus het nieuwe witte rubbertje er op gezet:
Zoals jullie kunnen zien is hij terug als nieuw! Waaw dit moet ik echt beter gaan bijhouden. En als je geen extra rubbertjes hebt raad ik aan gewoon af en toe een nieuwe wimperkruller te kopen, is wel zo hygiënisch.

Daarna besloot ik al mijn tools na te kijken. Mijn slijper (toevallig ook van the body shop) heb ik ook al jaren en nooit echt grondig schoongemaakt:
Deze kreeg ik moeilijk schoon maar het ziet er in ieder geval al beter uit als voordien:
Hopelijk heb ik jullie hiermee geïnspireerd of wie weet hou jij die dingen wel goed bij?

xoxo Tessa

7 opmerkingen:

Eva M. zei

Mijn slijper kuis ik wel regelmatig, het ziet er anders zo nasty uit. Zou beter wat vaker mijn brushes wassen :p

Kaya zei

Mijn wimperkrullers vervang ik iedere 3 maanden en om ongeveer een maand een nieuw rubbertje maar ik gebruik winperkrullers van New look (niet t kledingmerk)en die kosten maar een paar euro, plus ik krul voor en na het aanbrengen van mascara.
Borstels wassen doe ik te weinig..

Lara zei

Hoe poets je best een slijper, da's verschikkelijk om schoon te maken, zeker als het een "vettig" potlood is zoals lipliner enzo.

BeautyLoves zei

Ik veeg mijn wimperkruller ook af elke keer nadat ik hem gebruikt heb. Zou wel handig zijn als ik ergens van die rubbertjes kon kopen, want mijn kruller is van Shu Uemura, daar wil ik niet elk jaar een nieuwe van kopen :)

Iris zei

Heel erg handig, ben ook erg zuinig op mijn spullen.

Melissa zei

Ik krijg die slijpers ook echt nooit schoon. Misschien moet ik ze maar eens in een sopje leggen ofzo. ;-)

Glenn Hannan zei

Very informative and impressive post you have written, this is quite interesting and i have went through it completely, an upgraded information is shared, keep sharing such valuable information. Tester parfyme leverandør