maandag 13 augustus 2012

Mijn parfum stash

Vandaag laat ik jullie mijn parfum stash zien! Ik zal bij elke parfum een korte beschrijving geven maar ik kan jullie alvast verklappen wat mijn smaak is: zoet, zoeter zoetst en fruitig.

Laat ik maar beginnen met de body splashes, daar heb ik er maar 2 van:
Monoï de Tahiti van Yves rocher:
Ik bescheef hem eerder al eens als 'vakantie in een flesje', een geur die iedereen eens geroken moet hebben. Verwacht je bij deze aan de geur van tropische bloemen, zonnemelk en een vleugje kokos. Deze  gebruik ik altijd als ik ga zwemmen of gewoon veel buiten ga zijn die dag want hij bevat geen alcohol.

Exotic Guava van H&M: 
Deze heb ik al 2 jaar en nu ben ik aan de laatste restjes bezig. H&M komt elke zomer met nieuwe body splashes af en de guava geur zit er vaak bij, een aanrader! Ik heb zelf nog nooit een guava gegeten maar de geur is gewoon heel fris en fruitig, doet me ook wel een beetje aan mango's denken.

Yves Rocher 'Flowerparty', Limited edition van 2011:
De Flowerparty geurtjes van Yves Rocher vind ik altijd lekker maar de LE van vorig jaar doet me precies aan Ralph by Ralph Lauren denken, een goede budget dupe dus. Hoewel ze Flowerparty heten vind ik de geurtjes nooit bloemerig ruiken, altijd lekker zoet en snoepjesachtig.

Zara Rose:
Deze kocht ik in dezelfde periode als Flowerparty, ik was vorig jaar echt op zoek naar lekkere budget parfums. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze vaker als roomspray gebruik, gewoon lekker door het hele huis sprayen. Zoals ik al zei ben ik niet echt voor de bloemen-geurtjes en deze ruikt echt wel naar een frisse rozengeur. Als parfum draag ik deze bijna nooit meer omdat ik betere parfums in huis heb.

Aquolina 'Pink Sugar':
Dit is mijn avond parfum omdat het de zwaarste uit mijn stash is. Ik bestelde hem online op de gok omdat ik overal las dat deze naar suikerspin en cupcakes rook, hij is bij ons niet te koop. Als liefhebber van mierzoete parfums moest ik deze dus proberen en ik vind hem gelukkig ook lekker. Wel zal ik deze niet snel meer naar het werk dragen, een collega kwam ooit binnen en vroeg of we koekjes hadden gebakken, het was deze parfum dus..haha. Een professioneel of gesofisticeerd geurtje is het dus zeker niet, ik hou hem voor in het weekend. De beschrijvingen die je online leest kloppen ook wel, ik ruik zelf ook een mengeling van cakejes, suikerspin en drop...

Marc Jacobs 'Oh Lola':
Dit is mijn nieuwste aanwinst, hij stond al een tijdje op mijn wishlist. De gewone Lola parfum vond ik ook al lekker maar deze is precies nog wat zoeter. Ik ruik vooral rode vruchten als framboos en aardbei maar dan op een hele frisse, luchtige manier. Je zal hier niemand mee overweldigen, dit is zo'n no-brainer parfum die je gewoon kan opsprayen als je niet weet wat je wil dragen die dag. Dat gevoel had ik ook altijd bij bijvoorbeeld DKNY Be delicious.

Cacharel 'Amor Amor':
Amor amor is bij de meeste mensen wel bekend, hij bevat onderandere vanille en zwarte bes. Dit is een iets zwoelere parfum, ideaal voor bij een date ofzo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan deze moest wennen, zo in de flacon zei de parfum me niet veel maar op mijn huid vind ik hem wel heel lekker.

Escada mini's:
Over dit setje schreef ik ooit een review dus klik *hier* als je meer over de verschillende geuren wil lezen. Over het algemeen vind ik alle Escada parfums heerlijk, ze ruiken altijd naar fruit en zijn heel girly.

Parfums die nog op mijn wishlist staan: 

Dkny Be delicious, ik heb hem al 2x opgemaakt maar ik wil hem opnieuw! Deze blijft gewoon lekker, je moet er niet bij nadenken, hij past altijd en overal.
Miss Dior Cherie. Deze heb ik ooit in een ver verleden gehad en ik weet nog goed dat ik er toen zo vaak complimenten over kreeg van zowel mannen als vrouwen. Zelfs van een man die vroeg welke parfum ik op had omdat hij die voor zijn vrouw wou kopen haha.
Midnight Fantasy by Britney Spears. Celebrity parfums, ik ben er meestal niet zo gek op maar die van Britney zijn jawel.. allemaal heel zoet en fruitig. Deze parfum heb ik nog nooit gehad maar werd me al vaker aangeraden omdat ik van parfum met zwarte bessen hou, moet hem dus toch maar eens online bestellen.

xoxo Tessa

6 opmerkingen:

Saskia zei

ik heb de gewone lola van marc jacobs. die is heerlijk en ik hou van zijn extravagante dop :p jij ook?

Kim zei

zitten hele lekkere geuren tussen! al vind ik be delicious echt een vreselijke geur, ik herken hem gelijk als iemand hem op heeft en niet op een positieve manier, heb mijne daarom bijna nog vol weggegeven

Tessa zei

@Saskia, ja ik vind de dop ook lekker kitscherig, moet kunnen bij een parfum :)

en Kim dat heb ik ook met sommige geliefde parfums zoals J'adore, kan gebeuren.

Kaya zei

Heel leuk om te lezen! Wat parfums betreft loop ik zo achter, ik draag er al 2 jaar geen meer want vind bijna alles te zwaar.
De bodysplashes zijn misschien wel iets voor mij die wilde nav een ander artikel van jou ook al halen maar uiteraard vergeten haha

sara zei

Wauw wat veel, de meeste ken ik wel.
xx♥

Unknown zei

Midnight fantasy is lekker die had ik ooit! Leuke parfum stash