zondag 8 augustus 2010

Review: Sundepil

Er bestaan tegenwoordig zoveel verschillende manieren van ontharen, de ene uitvinding werkt
al beter dan de andere. Nu was ik onlangs op een grote avondmarkt waar ze de 'Sundepil' demonstreerde, ik herkende het systeem van op die tellsell programma's op tv en ik wou het dus wel eens 'live' aan het werk zien. Ik moet bekennen dat het er indrukwekkend uitzag en besloot een set te kopen (20 euro).

Zoals je op de verpakking kan zien beloofd de Sundepil een hoop.
haarverwijdering die:
- zacht
- gemakkelijk
en pijnloos is!

Zo ziet de pad er zelf uit:

Aan de achterkant zit een hulpje om hem aan vast te houden.
En aan de voorzijde zit de 'sticker' die van 'kristal' is gemaakt:
Met het grijze gedeelte wrijf je dus in ronddraaiende bewegingen op je huid, wat je huid ook in een keer een goede scrub geeft waarvan je meteen het bewijs hebt. De huid wordt namelijk helemaal wit van de dode huid, ik smeer dus meteen na gebruik body lotion.

Het grijze gedeelte op de pad is dus een sticker die je eraf kan trekken na een maand ofzo in verband met slijtage. Er zitten reserve stickers in het pakketje en je kan ze ook altijd achteraf bijbestellen.

Als je het goed doet (het is even oefenen en geduld hebben) verwijdert het ook meteen de haartjes doordat de pad telkens verschillende bewegingen maakt draait hij als het waren de haartjes eruit. Het pijnloos-verhaal klopt ook, het voelt niet aan als schuurpapier oef!

Voor de kleinere oppervlakken zit er ook een kleine pad bij die om je vinger past als een ring.
Hier ga ik meteen met de deur in huis vallen: voor mij werkt deze niet!
ik gebruikte hem op 1 oksel en stond 10 minuten later al vol rode bultjes en het begon te branden. En ik ben iemand die nooit last heeft van allergische reacties op producten...
En het ergste is nog dat het ook gewoon niet werkte, ik zag nog steeds haartjes. Ik ga de
kleine pad dus nooit meer gebruiken vrees ik.
Maar om mijn mening over de grote Sundepil samen te vatten:
voor mijn benen werkt hij best goed! niet perfect, hij slaat af en toe wel eens
een haartje over maar voor de rest zijn mijn benen al een paar dagen zacht en glad.
Over terugkerende stoppeltjes kan ik helaas niet oordelen voor
jullie want ik heb redelijk blonde haartjes waarvan je eigenlijk nooit stoppels ziet.
Ik ga dit product dus enkel voor mijn benen gebruiken want daar vind ik het wel fijn voor.
Ik kocht hem zoals ik al zei op een markt dus kijk goed uit bij jou in de buurt en anders kan je hem bestellen op http://sundepil.nl/nl/

De reacties over dit product zijn online heel erg verdeeld maar gelukkig is 20 euro niet heel duur indien je het wil uitproberen.

xoxo Tessa

19 opmerkingen:

Kaya zei

Hmm klinkt helemaal niet gek. Dit is ongeveer het enige wat ik nog niet heb geprobeerd op onthaar gebied dus wie weet!
Is je kamer al af btw?

Femke zei

deze zag ik op de markt in vlissingen ook, het leek me wel wat, maar toch niet gekocht..

Anoniem zei

handig ik ga het ook wel bestellen denk ik

Michelle zei

Ik doe het wel gewoon met t epileer machine.. het is dan wel even een uurtje zweten en pijnlijden maar dan heb ik er daarna ook weinig omkijken naar.

Ik moet anders echt best om de dag scheren, dat vind ik echt vervelend ook met stoppeltjes, die gaan bij mij dan altijd open.

Ik heb ook flink wel wat littekens van ingegroeide haartjes door het scheren, daar baal ik best van, dus ik doe gewoon aan epileren :P

Myrna zei

hier was ik ook altijd al benieuwd naar, ga ze ook een keer proberen!

Anoniem zei

De grote Pad werkt goed maar misschien werkt een scheermesje sneller en makkelijker. De kleine pad brand verschrikkelijk op mijn oksel! Deze ga ik dus ook niet meer gebruiken .. (slechte aankoop) Helaas!

Anoniem zei

Ik heb de sundepil ook gekocht en idd de kleine werkt bij mij ook niet. De grote werkt wel, benen prachtig glad maar de dag daarna kreeg ik enorme jeuk en dit heeft 3 dagen aangehouden! Volgens sundepil kan dit niet, maar ik heb echt precies gedaan zoals het in de gebruiksaanwijzing stond. De 2de x alleen gebruikt om de dode huidcellen te verwijderen en daarna weer jeuk. Dus voor mij geen sundepil meer!

Hellen zei

Hellen zei...
Drama, mooi glad en dag erna inderdaad verschrikkelijke jeuk en houd aantal dagen aan. Kan sundepil nergens bereiken. Gewoon NIET KOPEN

Tessa zei

Aii Hellen dat is idd niet fijn :s ik had er onder mijn oksel dus ook last van. Op mijn benen werkt het wel, strange.

Monique zei

Ik gebruik zowel de grote als de kleine pad.
De grote gebruik ik voor de achterkant en binnenkant van m'n benen. Onderbenen en oksels doe ik met een scheermesje en gel.
De kleine pad gebruik ik voor gezichtshaartjes (donshaartjes) net als op de armen.
Dit werkt perfect.

Anoniem zei

Ik heb ook een sundepil setje gekocht op een markt, ik heb psoriasis, dus scheren is niet bevorderend. Er werd mij op het hart gedrukt dat het juist goed is voor mijn huidaandoening, dus ik heb het gekocht. In de gebruiksaanwijzing staat dat het ABSOLUUT NIET gebruikt mag worden bij dermatologische aandoeningen... toch geprobeerd (vertrouwend op professionaliteit van verkoopster...)
Krijg mijn beenhaartjes er niet mee weg, oksels al helemaal niet. In mijn gezicht de donshaartjes juist wel, maar daar zitten nu allemaal velletjes van droogheid, evenals op de andere plekken waar ik het gebruikt heb.(wel ingevet na gebruik). Ik heb spijt en vind het zonde van mijn geld.
Ben vooral heel boos op de verkoopster, die deed zo meelevend over mijn huid, maar in plaats van verlichting heeft het me alleen maar meer jeuk/ lelijkheid opgeleverd. Ik raad het af om dit te kopen.

Anoniem zei

Ik heb sundepil vandaag gekocht en idd
de kleine pad werk NIET voor je oksels..

Anoniem zei

Ik heb de Sundpil op de 50+ beurs gekocht, ik ben ook geholpen op de beurs en het was super, dus een setje gekocht, gisteren vor het eerst gebruikt, de benen zijn mooi glad (voor hoeland weet ik nog niet) de bovenlip gedaan met de kleine pad en dat gaat ook goed, alleen de bikinilijn is een drama, dus niet doen omdat daar de oppervlakte wat klein is en je er niet goed bij kunt komen. Ik maak deze set op maar zal zeker geen nieuwe aanschaffen.

Anoniem zei

beste mensen als jullie eens goed luisteren naar de verkoopster dan is het een prima product ik doe er mijn hele lichaam mee zelf de bikinie lijn de grote gebruik ik voor het grote oppervlak en de kleine voor de de kleine oppervlakte van de bikinie lijn maar daar moet je de huid wat strak houden omdat die heel soepel is daar en je krijgt geen harde stoppels terug maar zachte haartjes en het duurt langer voor dat ze terug komen ik gebruik hem dus op me hele lichaam geen iritatie en geen jeuk

Tessa zei

grappig dat iedereen op dit artikel met 'anoniem' reageert :) maakt niks uit natuurlijk, valt me gewoon op.

Vergeet niet dat dingen anders kunnen uitpakken bij mensen, fijn als het voor jou werkt maar er gaan ook mensen zijn die het niet fijn vinden. Ik gebruik heb zelf ook niet meer, vind scheren en waxen toch effectiever.

sasja zei

sorry even vergeten onder de armen gebruik ik hem ook maar dan trek ik mijn huid strak door mijn hand achter in mijn nek te leggen en dan staan de oksels ook strak en had net een foutje gemaakt met versturen fijn weekend

groetjes sasja

Anoniem zei

Ik raad het wel aan! Het is totaal pijnloos en ik heb daarna minimaal 3 dagen plezier van. Verder duurt het misschien iets langer

Anoniem zei

Vreselijk! Zit onder de rode bultjes op mijn benen! Zonde van het geld!

Esther zei

Gebruik het niet voor mijn benen, toch teveel werk, maar ideaal om gezichtshaartjes mee te verwijderen. Ik gebruik het voor de 'snor'haartjes en haartjes op de kin. Ben heel tevreden en koop elk jaar op de huishoudbeurs een setje, zonder de houders want die gaan eeuwig mee.