dinsdag 27 november 2012

Zondag's beauty avondje

Wanneer jullie dit lezen is het natuurlijk al lang niet meer zondag maar ik had een bezoekster beloofd mijn 'beauty avond ritueel' eens met jullie te delen dus bij deze. Zoals de titel van het artikel al zegt hou ik mijn beauty avondjes altijd op zondag, dat doe ik al jaren zo (bijna elke zondag).

De inhoud van het beauty avondje durft natuurlijk al eens verschillen naar waar je op dat moment behoefte aan hebt maar dit was mijn beauty ritueel van deze zondag:

In de namiddag was ik stiekem al begonnen door gellak aan te brengen. Als kleine touch bracht ik nog wat glitter nagellak van Essence op de ringvingers. Normaal kan ik nu weer 2 weken verder zonder iets aan mijn nagels te hoeven doen.

Daarna heb ik mijn Tweezerman bovengehaald en mijn wenkbrauwen wat bijgewerkt. Soms haal ik zelfs de waxstrips erbij maar dat was deze keer nog niet nodig.

S'avonds heb ik me dan uitgebreid gescrubt in de douche, dit doe ik altijd als ik me erna wil gaan zelfbruinen. Na het douchen smeer ik me dan nog in met bodylotion en daarna kan ik aan de slag met zelfbruiner.

Aangezien mijn gezicht altijd langer bruin blijft als mijn lichaam hoefde ik deze nu niet te zelfbruinen. Mijn gezicht heb ik dan maar gescrubt met Ocean Salt van Lush en op mijn lippen heb ik de Bubblegum lipscrub van Lush gebruikt.

Na het afspoelen van de scrub heb ik een maskertje uitgekozen, deze breng ik royaal aan met een foundationkwast die ik speciaal voor maskertjes in huis heb:

Als afsluiter gebruik ik dan de Olaz Beauty Fluid, een lekkere vochtinbrengende lotion:
En dan ben je voor je het beseft toch al een paar uurtjes bezig met je beauty avondje. Soms komt hier ook nog eens scheren en een pedicure bij, dat hangt er een beetje van af waar ik zin in heb/wat nodig is. Houden jullie wel eens beauty dagjes of verdeel je de 'taken' over de week?

xoxo Tessa

5 opmerkingen:

Valley Doll zei

Ik hou niet echt beauty dagjes, al gebeurt het wel vaak de vrijdagavond dat ik op mijn gemak eens douche, scrub en mezelf een pedi geef.

Kaya zei

Klinkt heerlijk! Ik doe het allemaal meestal een beetje tussen de bedrijven door maar het is ook wel lekker om er eens uitgebreid de tijd voor te nemen.

Saskia zei

haha, ik ben de bezoekster die achter dit artikeltje gevraagd had :)

bedankt daarvoor :)

ik heb dezelfde pincet en lipscrub ^^

Tessa zei

Klopt Saskia, had het op mijn to do lijstje gezet na je comment ;)

Kiss and Make-up zei

Zalig, zo'n beauty momentje voor jezelf!