vrijdag 28 maart 2014

Lipbalms in potjes


Ik ben dol op lippenbalsems in het algemeen maar ik hou het meest van de potjes! Voor onderweg zijn ze natuurlijk niet handig (minder hygiënisch en je kan je vinger niet meteen afvegen) en daar gebruik ik ze dus ook nooit voor. Maar thuis zijn ze favoriet, ik doe er zowat elke ochtend eentje op. Vandaar vandaag de mini reviews.

Van L'oreal Hip heb ik er 2, die zijn helaas niet bij ons te koop want ze zijn erg fijn:
Ze geven slechts een waasje kleur af dus ook de donkerrode is lekker draagbaar. Ze ruiken naar vanille koekjes en blijven door hun plakkerigheid ook wel een tijdje zitten.

En ook de volgende zijn niet meer te koop, de Tendertones van Mac zijn namelijk Limited Edition:
Deze lijken een beetje op boven genoemde van L'oreal qua structuur in het potje, alleen plakken deze van Mac niet! Oh en ze ruiken naar Kiwi, ook aangenaam. Ik bewaar deze eigenlijk voor de zomer omdat ze SPF bevatten.

Over de Pout Polishes van Sleek hoorde ik ook altijd veel goeds en ze zijn ook wel fijn maar geen 'must haves' voor mij.
Ik heb zelf een nude kleur en die moet je echt met een lip penseel aanbrengen als je wat van de kleur wil zien. De geur is haast plastic-achtig dus dat had beter gekunnen.

Rosebud Salve is een echte klassieker, dat is ook wel te zien aan de oldschool verpakking:
Sommigen noemen het een dure Vaseline, ik zweer er zelf bij als night-treatment. Ik heb hierbij vaak het gevoel alsof mijn lippen nog altijd gevoed zijn als ik de volgende ochtend opsta. De geur vind ik niet storend, terwijl ik niet echt van rozengeur hou.

Het laatste potje is van Korres, dit merk is bij ons wel eens bij de Apotheker te koop.
Ik gebruik ook deze zoals je kan zien altijd met een lip penseel. Je lipbalms gaan er lang door mee en de kleur pakt veel beter! Als je deze met je vinger zou opsmeren is hij volledig transparant. Deze 'Jasmine' variant ruikt niet naar jasmijn maar naar karamel!

xoxo Tessa


6 opmerkingen:

Saskia zei

Die van Mac zijn mooi! Ik vind het ook altijd fijn in een potje

fashionadvies zei

Leuk om te zien :D lijken me fijne lipbalms

Beautyjuf zei

Die van L'Oréal ken ik niet. Wat leuk om te zien! Volgens mij heb je fijne lipbalsems! Zelf ben ik eerder van een stick of een tubetje.

Unknown zei

Super schattige potjes <3

Kiss & Make-up zei

Huh, how did I not know about those MAC balms?? Anyway, ik hou wel van lippenbalsem in een potje, maar dan enkel voor thuis. Voor on the go vind ik het onpraktisch en onhygienisch.

Danielle zei

love smith's!

xx fameliquorlove