dinsdag 27 september 2011

Essence express dry drops

Ik was er laat bij om dit product te kopen, I know! maar ik had er altijd mijn twijfels bij. Iets nats op je nagels druppelen om het droog te laten worden klonk altijd zo raar, ondertussen heb ik het grondig kunnen testen.

Het product aanbrengen is gemakkelijk, Essence maakt gewoon gebruik van een pippetje dit werkt ideaal.
Ik laat 2 druppels per net gelakte nagel vallen, de vloeistof rolt meteen over je nagels af maar als je je nagel goed recht houdt zal het knoeien tot een minimum beperkt blijven. Het voelt nog even wat vettig/olieachtig aan maar dit droogt snel op.
Essence belooft dat je binnen een minuut de deur uit kan maar dat zou ik niet zo letterlijk nemen. De druppels hebben inderdaad effect maar net zoals bij een sneldroog-topcoat zit de kans op deukjes/kretsjes er nog altijd in. Als je meerdere laagjes gebruikt zijn je nagels gewoon nooit écht droog in minder dan een uur. Daarom lak ik mijn nagels ook nooit vlak voor het slapen gaan (zelfs een uur na het lakken kun je door bijvoorbeeld je lakens alsnog deuken in verse lak krijgen).

Conclusie: Ik zou niet op dit product vertrouwen als ik binnen de 5 minuten de deur uit moest (het deukjes risico blijft), zo'n wondermiddel bestaat gewoon niet, ook de sneldroog-sprays krijgen dit niet klaar. Maar goed dat verwachtte ik ook niet, de drops zorgen er weldegelijk voor dat je nagels iets sneller "droog" aanvoelen en als je dan nog even voorzichtig bent kun je wel al wat handelingen verrichten. Yup ik ben wel een tevreden klant.

xoxo Tessa

6 opmerkingen:

NeonRocks zei

Hmmm... Ik weet het niet. Ik heb ook een paar keer staan twijfelen bij deze Express Dry Drops, maar ik ga ze niet kopen denk ik. Teveel geknoei en als ik je review zo lees, dan is dit niet veel sneller droog dan een 'reguliere' fast-drying topcoat zoals Seche Vite, INM of Poshe.

Tessa zei

Klopt NeonRocks, als je een goede sneldrogende topcoat hebt kan je hier gerust zonder

Peggy Timmermans Visagie zei

Ik las er ook al eens over en de reacties waren wel goed!

Eefje zei

Ik gebruik ook altijd ofwel drupjes of een spray. Wat heb je leuke marble nails gemaakt trouwens!

Anoniem zei

Ik vind ze echt handig. Inderdaad, wanneer je veel lagen hebt krijg je nog steeds deukjes maar het droogt in ieder geval veel sneller met dan zonder de drops.

Beauty Treasures zei

hé tessa als je graag deelneemt aan de winactie maar niet graag online staat met een full face, je mag me altijd een mailtje sturen met je inzending of enkel een foto van je lippen maken ;-)!