maandag 8 oktober 2012

Mijn Mac Top 5


Regelmatig krijg ik nog vragen in de comments of via mail over wat mijn favoriete producten van Mac nu eigenlijk zijn. Heel begrijpelijk! Als je het merk pas leert kennen zie je de bomen door het bos niet meer. Ze hebben niet alleen ontzettend veel kleuren, ze werken ook met verschillende finishes en formules. Ik zet vandaag mijn huidige top 5 voor jullie neer.

Ze zijn in willekeurige volgorde want de komende 5 producten vind ik stuk voor stuk al jaren top. Ik begin met een oogschaduw, 'Satin Taupe':
Niet alle Mac oogschaduws zijn goed, yes I said it. Ik ben er door de jaren heen zelf achter gekomen dat ik bepaalde finishes gewoon niet fijn vind. Zo zal ik niet snel meer een oogschaduw met Lustre finish kopen (de finish staat altijd vermeld achterop het doosje). Satin Taupe geeft in ieder geval de perfecte hoeveelheid kleur, blend als een droom en is voor mij DE ideale bruine oogschaduw die elke make-up lover/visagiste in huis zou moeten hebben.

Over oogschaduwbasis krijg ik ook vaak vragen en ik kan je alvast zeggen dat ik enkel nog de Paintpots van Mac gebruik:
Ik heb ook nog een bruine Paintpot (Groundwork) maar bovenstaande (Soft Ochre) gebruik ik het meest. Deze basis sluit mooi aan bij mijn huidskleur en laat mijn oogschaduw de hele dag muurvast zitten. Kleine opmerking: indien je een eerder vette huid hebt kun je misschien toch beter voor een vloeibare oogschaduwbasis uit een tube gaan. De paintpots zouden bij sommige mensen gaan glijden, dan zijn ze helaas niks voor jou. Je kan ze altijd eens gaan testen bij Mac.

Ook de blushes van Mac vind ik fijn:
Dit is de kleur 'Dainty', een prachtige lichtroze blush. Ik weet niet of deze goed zal opdagen op donkere huidjes maar voor de dames met een lichte huid is dit een aanrader.

Qua lipproducten ben ik kieskeurig geworden. De meeste lipglossen van Mac zijn extreem plakkerig, daardoor blijven ze wel langer zitten maar ik hou er zelf niet van. De enige Mac glossjes die ik tot nu toe fijn vind zijn de Cremesheen glasses:
Ik heb zelf een Cremesheen glass in een nude kleur (Fashion whim) en die is veel minder sticky dan bijvoorbeeld de 'Lipglasses' en 'Dazzleglasses'. Het zijn prachtige creamy kleuren zonder enige shimmer.

Bij de lipsticks geldt hetzelfde als bij de oogschaduws, let niet alleen op de kleur maar ook op de finish!
Ik ben zelf opnieuw (zoals bij de glossjes) fan van de Cremesheen lijn, deze lipsticks zijn romig en zullen je lippen totaal niet uidrogen. Op de foto zie je mijn favoriete nude lipstick aller tijden 'Creme d'nude'.

xoxo Tessa

3 opmerkingen:

Valley Doll zei

Leuke top 5 ! Satin taupe is ook een van mijn favo kleuren geworden sinds ik hem in huis heb. Vind het wel bijzonder jammer dat niet alle e/s van mac even fijn zijn, zou toch moeten voor die prijs. De blushes en studio sculpt foundation horen voorts ook tot mijn favorieten;

savanah zei

bedankt voor de tips, zo een paint pot staat al langer op mn verlanglijstje

Masja zei

satin taupe is zoo mooi!