vrijdag 29 oktober 2010

Stash: Gezichtsverzorging

Er werd me een tijdje geleden al gevraagd of ik mijn gezichtsverzorgings producten eens wou laten zien, en dat wil ik natuurlijk graag.
Omdat het gezicht reinigen minstens even belangrijk is voor de verzorging van je huid begin ik daar mee. Ik gebruik altijd 1 product voor de oogmake-up er mee af te halen en 1 product voor het gezicht. Ik gebruik nu al een jaar deze combinatie:
De volgende stap is optioneel. Mensen met een droge huid maar ook mensen met een gecombineerde huid kunnen in de winter best een moisturiser gebruiken (mensen met een vette huid hebben zoiets uiteraard niet nodig). Ik ben er onlangs pas mee begonnen en merk toch wel verschil. Bij het opmaken met zowel foundation of poeder kan het je ineens opvallen dat sommige plekjes droger zijn dan andere, hier kan een moisturiser tegen helpen:
Bovenstaande producten gebruik ik dus dagelijks. Maar heel af en toe (max. 1 keer in de maand) maak ik ook gebruik van een maskertje of gezichtsscrub:
En als laatst is er nog iets optioneel. Ik zou je zelfs niet durven zeggen of het werkt maar ik gebruik ook af en toe litteken creme op plekjes in mijn gezicht. Of je ze nu goed kan zien of niet, IEDEREEN heeft littekentjes op zijn/haar gezicht. Ze zijn vaak piepklein en de boosdoeners hiervan zijn vroegere puistjes. Perfectionistisch als ik op mijn uiterlijk ben, smeer ik dit dus ook af en toe op mijn gezicht, waarschijnlijk totaly useless ;)
Zoals je kan zien ben ik geen hamsteraar met deze spullen, ik koop hier pas iets nieuws van als er een product op is.
Gebruiken jullie veel gezichtsverzorgings spul?

xoxo Tessa

8 opmerkingen:

BeautyLoves zei

Mja, toch meer haha! Ik gebruik ook dagelijks een serum, een voor 's morgens en een voor 's avonds. Scrubben en masker doe ik ook, maar als ik er aan denk. Soms dus wekelijks, soms maar 1 keer per maand. En een oogcrème gebruik ik ook. Tsja, ouderdom hè :D
Wel goed dat je niet hamstert!

katrien zei

Ik gebruik nog vele minder hoor, alleen dagcreme en 1 fles reinigingsmelk :-D

Mitchin zei

Niet hamsteren is een goede gewoonte! Ik ben wat dat betreft echt een addict, haha: 3 soorten reinigers, 2 tonics, scrub, 2 soorten cremes (voor zomer en winter =)), serum, masker en veel testers van de oogcrèmes (ben een nieuwe aan het uitkiezen). Oh, en wil ook een gommage aan mijn collectie toevoegen =))

tess zei

ik verzorg mijn gezicht echt elke dag en idd dat is vaste routine en heb ik geen verschillende flessen of whatever voor tehebben. maar ik scrub 1 soms 2 keer per week en geef mijn gezicht ook elke week een maskertje. en ik heb dus wel verschillende maskers en scrubs. ook dag cremes worden gebruikt en ik heb een antispot voor s'avonds.

Leslie zei

I'd like to try that scrub cream :)

Michelle zei

Ik heb de littekencreme ook, maar gebruik hem niet voor op mijn gezicht.
Bij mij werkte het wel, maar het kan ook in combinatie met de zomer zijn, ik heb het behoorlijk veel gebruikt en ik moet eerlijk bekennen dat het heel erg weggetrokken is.

Maar zoals ik al zei, misschien is het de combinatie met de zon.

Sarina zei

Ja heel veel! Wat knap dat je je verzorgingsstash zo bescheiden kan houden zeg! :)

x Sarina

Tessa zei

Yup. Ik denk dat dit komt omdat ik een héle gemakkelijke huid heb :) nooit puistjes ofzo dus eigenlijk zijn veel cremes overbodig bij mij x