maandag 6 januari 2014

Opgemaakt en weggegooid


Ik wou zeggen 'Het eerste opgemaakt-artikel van 2014!' en dat is ook zo maar eigenlijk zijn dit nog producten van vorig jaar. Enfin, dit zijn de dingen die ik in december heb opgemaakt of gewoonweg weggegooid.

Eindelijk zijn deze Etos doekjes opgegaan. Ik vond ze te agressief voor het gezicht dus ik heb hier swatches mee weggehaald, daar waren ze nog ok voor:

De oog make-up reiniger die ik al een tijdje gebruikte was deze van Demak'up en die vond ik eigenlijk wel prima. Hij prikte niet, had geen overheersende geur en haalde alles redelijk snel weg: 

Ook maakte ik nog 2 Lush zepen op. Eerst een groot stuk 'Northpole', dit was een kerst LE van vorig jaar. Zoals altijd maak ik altijd nog snel een foto van het laatste kleine stukje:

Dan maakte ik nog een stukje Angel's Delight van Lush op, dit was niet zo'n grote zeep dus na 1,5 week vond ik hem al te klein om nog in de douche te gebruiken. Met het kleine overschotje heb ik dan maar iets geëxperimenteerd, dat zien jullie binnenkort in een artikel.

De watjes die ik opmaakte waren dit keer van het Etos huismerk, niet veel op aan te merken en ik zou ze nog wel eens kopen als ik er toevallig ben:

De mascara die ik vorige maand 'opmaakte' was deze Mega volume van Maxfactor. Eerlijk? Er zat waarschijnlijk nog veel in maar ik vond hem niet fijn en dan martel ik mezelf er geen 2 maanden mee:

Wel een favoriet wat is opgegaan is de Master precise eyeliner van Maybelline. Dit is al nummer 3 die ik opmaak geloof ik, prijs/kwaliteit de beste eyeliner wat mij betreft! Ik doe er toch altijd een paar maanden mee eer het puntje uitdroogt:

Oehh, een lippenbalsem wat opgaat is altijd speciaal bij mij! Ik wissel vaak af dus als eentje opgaat binnen het jaar wil het zeggen dat hij fijn was. Het is de NYC applelicious in de lichtroze kleur. Ik had er nog wel wat kunnen 'uitspatelen' maar dat is zo'n gedoe, als hij helemaal omhoog is gedraaid dan is hij 'op' voor mij:

Dan de dingen die niet op zijn maar wel nodig weggegooid moesten worden. Ik wil niet weten hoeveel jaar ik deze Duo wimperlijm al heb, ik vond hem ineens achterin mijn stash. Dit is de beste wimperlijm ooit dus ik zal hem misschien ooit nog opnieuw kopen, al ben ik ook altijd on the hunt voor een budget alternatief:

Schrik niet, toen ben ik maar meteen heel mijn kaptafel gaan uitmesten met dit als resultaat:

De oogschaduws en pigments zijn ook al jaren oud en werden toch niet meer gebruikt, idem voor de 2 lip en wenkbrauw producten. De Fluidline van Mac was helaas na jaren gebruik uitgedroogd, die hou ik apart bij om ooit te 'Back 2 Mac'en' in Duitsland ofzo.

xoxo Tessa

5 opmerkingen:

Unknown zei

Een lipproduct opmaken vind ik ook altijd zo bijzonder. Woow, wat ga je veel spullen weggooien, maar als ze natuurlijk niet meer fijn zijn is het beter zo. Leuk artikel! x

dresses and daisies zei

Best veel make-up die weg moet. Jammer, maar soms kan het niet anders hé

Savannah zei

inspirerend! oude makeup bijhouden heeft inderdaad geen zin

Kimberly zei

Die lipbalsem is bij mij ook bijna op! Ik maak eigenlijk zelden wat op, laatst een shampoo haha!

Beauty Treasures zei

Dat doe ik veel te weinig, mijn kasten opruimen en dingen weggooien.