vrijdag 3 september 2010

Kwasten wassen + eerste filmpje

Make-up kwasten wassen, soms vraag ik me af hoeveel mensen dit niet doen!
Toen ik er ooit tegen een meisje over begon keek ze me aan alsof ik van een andere planeet kwam, nou nee zij had gewoon al 5 jaar dezelfde kwasten en ze had deze nog nooit gewassen.

Ok ik geef het toe, ik zou ze ook vaker effectief moeten wassen met shampoo (het kost dan ook zo veel tijd) maar ik gebruik wel wekelijks brushcleanser.
Brushcleanser werkt fijn maar als je je kwasten echt gaat wassen met shampoo ga je pas zien
hoeveel vuil er op een paar maanden kan inkruipen.

Ik verveelde me onlangs en maakte voor jullie een kort filmpje over hoe ik kwasten was.
Deze manier is alom bekend in de beauty industrie en ook het fijnst in gebruik.
Ik had trouwens een liedje van Kesha gebruikt op de achtergrond en dit mocht blijkbaar niet van Youtube want ik heb hem moeten re-uploaden met een ander lied :s



Wanneer je ze allemaal gedaan hebt leg je ze te drogen op een handdoek of keukenpapier:


Ik raad aan om s'ochtends al aan deze grondige poetsbeurt te beginnen want de kwasten hebben best lang nodig om te drogen. Oh en let op met slechte goedkope kwasten, deze kunnen veel haren verliezen tijdens het wassen of de kwaliteit van de kwast kan nog erger worden. Dat moet je dus maar even riskeren en hopen dat het goed afloopt :p

Hoe wassen jullie je kwasten? op een andere manier of alleen met brushcleanser?

xoxo Tessa

11 opmerkingen:

Tessa zei

je mag blijkbaar geen muziek van het label sony gebruiken, ik moet de video even opnieuw uploaden met een ander lied

Anoniem zei

handig filmpje

CĂ©line zei

Ik gebruik mijn brushcleanser van mac voor dagelijks, en de grondige wasbeurt doe ik met dreft en olijfolie. Ik doe een lepel dreft in een diep bord samen met een lepel olijfolie, zodat mijn borstels weer zacht worden. Dan wrijf ik gewoon met de borstels in het sopje, en dan zie je de kleuren er mooi uitgaan. Dan spoel ik ze uit met water en laat ze drogen op keukenpapier.
Ik heb het idee van Michellephan op youtube. En ik vind het super handig.
Maar jouw manier zal ik zeker ook eens proberen.

Katrien zei

hahahaha oranje soep, erg leuk filmpje ik ga het zeker ook een keer uit proberen

Anoniem zei

ik raad je aan om bv een handoek onder de stelen van je brushes te leggen zodat het schuin staat. want als je het gewoon horizontaal legt kan er water in blijven in de stelen, en dan gaat de lijm een een beetje oplossen en krijg je meer haarverlies. succes!

Myrna zei

oeh lekker soepje haha ik doe het meestal gewoon op mijn hand en gewoon zo onder de kraan houden

Myrna zei

oeh lekker soepje haha ik doe het meestal gewoon op mijn hand en gewoon zo onder de kraan houden

Kashmira zei

Wat leuk dat je een filmpje hebt gemaakt! Ik vind kwasten wassen ook echt belangrijk en doe het dan ook regelmatig:)

Karlijn zei

Ik doe het zoals de tutorial van mijn kwasten van Lotus Label: http://www.lotuslabel.com/c-769082/tutorial-make-upkwasten-reinigen/

Nadiaa zei

Ikheb wel een brush cleaner voor mijn opleiding make up artist, maar ik gebruik met mijn eigen kwasten eigenlijk de ei shampoo van Andrelon voor droog en beschadigd haar hihi, en werkt perfect, daarna was ik hem met conditoner van Palmolive, nu denk je vast omg, maar het werkt echt super. Na het wassen hem ik glimmende zachte, lekker ruikende kwasten!

Misschien wil je mijn blog ook bekijken?
http://xsunkissed.blogspot.com

Tessa zei

Ieder zijn manier he! kwasten ruiken idd zo lekker en zijn zo zacht als ze pas gewassen zijn, heerlijk