zaterdag 12 mei 2012

Gezichtsbehandeling

Extra artikel! Normaal kwam er morgen pas eentje maar ik kreeg ineens zin om een beauty dag voor mezelf te organiseren en er meteen een artikeltje over te schijven.

Ik begin natuurlijk altijd met een schoon gezicht, laatste restjes make-up gaan er nog snel af alvorens ik begin:

Ik zou het eigenlijk vaker moeten doen, mijn gezicht stomen! Ik vind het zo'n fijn 'zuiverend' gevoel geven en je hoeft niks in het water te doen maar ik gebruikte deze keer een tablet van Lush:

Mijn kom met heet water (vers uit de waterkoker) met het tabletje er in zag er een beetje groenig uit, het had geen extreem opvallende geur trouwens:

 Hoe lang je boven de kom blijft hangen met de handdoek over je hoofd mag je zelf bepalen, t is een beetje zoals bij de sauna, 'hoe lang hou je het vol'. Bij mij is dit tussen de 5 en 10 minuten, dan heeft je gezicht al behoorlijk kunnen zweten.

Na zo'n stoom-sessie is het ideaal om een neusstrip te gebruiken. Ik hou hier persoonlijk echt niet van (pijnlijke bedoeling) maar het is wel een fijne gedachte om af en toe alle rotzooi uit je poriën te trekken.

 Als afsluiter gebruik ik altijd een lekker voedende gezichtscrème, mijn favoriet is de Beauty fluid van Olaz:

Doen jullie wel eens zelf een gezichtsbehandeling of laten jullie het liever ergens doen?

xoxo Tessa

4 opmerkingen:

Touch of Buddha zei

Ik doe het vaker thuis als k in bad lig, dan laat ik m'n gezicht lekker zweten, dan scrub ik lichtjes en na het badderen reinig ik m'n gezicht met warm water en zeezout op een wattenschijfje. Dat laat ik even 10 minuten intrekken en daarna een lekkere voedende creme aanbrengen... Heerlijk!

Eefje zei

fijn zo een extra artikel, facials zijn zo essensieel om af en toe te doen

Kim zei

ik scrub regelmatig, doe af en toe een maskertje maar stomen doe ik echt nooit.. nog geen 2 minuten hou ik het vol ik heb echt het gevoel dat ik verbrand. ligt aan mijn huid, van een normale douche heb ik ook allemaal plekken, net of ik gruwelijk verbrand ben door de zon. trekt wel weg hoor maar daarom stoom ik eigenlijk nooit.

deijsprinses zei

Ik volg vaak hetzelfde ritueel! Ik stoom zo graag dat ik een gezichtstomer gekregen heb van mijn vried. Zalig gewoon!