vrijdag 6 januari 2012

Escada Collectors Edition

Elke beautyblogger zal je vertellen dat DE beste sale om te beauty shoppen die van na de feestdagen is! De zomer sale kan hier echt nooit aan tippen. Lush, The body shop maar ook Ici Paris en Sephora smijten dan met limited editions of kerstpaketten die de deur uit moeten.

Ik liet me meeslepen en kocht bij Sephora een Escada setje met 5 luxe staaltjes van hun top geuren:

Waarom ik zeg dat ik me liet meeslepen in de sale woede? Wel ik betaalde alsnog 26 euro (normaal was het setje rond de 40 euro) en dat terwijl de samples echt wel klein zijn:
Je kan 1 zo'n flesje vergelijken met de grootte van een Essence nagellak, erg klein dus.
Ik zal in een keer ook maar afrekenen met het 2de minpunt: ik verwachtte spray staaltjes maar als je de dop er vanaf haalt zit er gewoon een gaatje, als je niet oplet knoei je dus ook nog.

Maar ondanks dat ik het te duur vind voor de hoeveelheid draait het vooral om de geuren natuurlijk. Escada is geen goedkoop parfum merk, zij staan al jaren bekend om hun mierzoete, zomerse geuren. Ik ben dan ook iemand die nooit een winterse of zware parfum zal dragen, ik hou daar gewoon niet van.

Mensen die het merk kennen zullen het vast met me eens zijn, de geurtjes van Escada lijken allemaal erg op elkaar! Nu ik dit setje heb valt me dit nog meer op maar ik probeer ze toch kort voor jullie te omschrijven in de volgorde van hoe ze in het setje zitten:

-Taj sunset: sinaasappel en mandarijn, deze doet me super fel denken aan een vroegere oranje parfum van oilily!

-Sunset heat: deze lijkt erg op de vorige hij is wel wat zuurder, grapefruit achtig.

-Moon sparkle: zoals de naam al doet vermoeden is dit de 'zwaarste' geur van de 5, nog steeds fris maar ik ruik toch een musky, framboos achtige geur.

-Ocean lounge: eindelijk eentje die compleet anders ruikt, nog steeds fruitig maar meer sexy, ideaal voor een date of avondje uit. Mij doet het denken aan rood en zwart fruit (bessen).

-Marine groove: ik vind dit persoonlijk de minst lekkere geur, te bloemig voor mij. Hij is nog steeds ok hoor maar zou deze als enige uit het setje niet in full size kopen.

Ik vind 4 van de 5 heeerlijk, echt geurtjes voor mij. Mijn favoriet is denk ik de Ocean Lounge:

xoxo Tessa

10 opmerkingen:

Eefje zei

Dit merk is mij al vaker aangeraden omdat ik ook van fruit parfums hou. Ondanks de prijs lijkt het setje me toch leuk om de geuren te leren kennen voor je een full size koopt.

Unknown zei

Ik denk wel dat Eefje gelijk heeft. Een goede manier om de geuren beter te leren kennen en om te bepalen welke geur goed reageert in combinatie met je lichaamsgeur.

Tessa zei

Ja dat wel! Ik kan ze allemaal een tijdje dragen en kijken welke het best bevalt maar tot nu toe is dat de Ocean Lounge :)

Pretty Beauty Land zei

ocean lounge is erg lekker!

Eva M. zei

Ik ben niet zo van de mierzoete geuren. Wel jammer dat ze maar zo groot zijn als een essence lakje, das wel héél klein :d

Todaysbeauty zei

Ik ben wel helemaal weg van de Escada geurtjes, vooral in de zomer draag ik ze vaak.. Heerlijk zoet, yumm!

Sharona zei

Aaaah!Ik ben errg van de zoete geurtjes, dus dit is een goede tip ;)

Liesewies zei

Zien er als fijne zomer parfums uit :)

Kim zei

ik heb ze allemaal in fullsize, erg lekkere geuren! alleen je artikel klopt niet helemaal, taj sunset is de nieuwste! de volgorde is sunset heat, moon sparkle, ocean lounge, marine groove en dan taj sunset, van vorig jaar. ik vind zelf moon sparkle en sunset heat de lekkerste

Tessa zei

Oh bedankt voor de info Kim! zal het aanpassen. Ik ben ook echt Escada fan vanaf nu :d