vrijdag 9 maart 2012

Hama mini fotostudio

Bovenstaande doos kreeg ik onlangs met de post, ik was al helemaal vergeten wat het was en dacht 'huh wat zou er in zo'n huge doos zitten?' Ik bestelde dus een fotostudio om productfoto's in te maken.

Het is iets heel simpels maar super handig voor bloggers. Je zet als eerst een soort tentje op, dit werkt met een systeem als bij een paraplu (je duwt het tentje open):
Ik zet hem zelf op een grote tafel maar het kan natuurlijk ook gewoon op de grond, gewoon ergens waar je genoeg licht hebt.

Isaura vond het meteen al zeer interessant en besloot een groot deel van mijn foto's te verpesten (heb 20 min foto's staan maken):
Uiteindelijk is het de bedoeling dat je de bijgeleverde doek vastmaakt in het tentje. Mijn doek heeft 2 kanten, een donkerblauw (bluescreen effect) en een grijsachtige tint.
Close up van een kaars in de foto studio:
Natuurlijk bestaan er ook foto studio's met lampjes bij enzo maar dan moet je weer dicht bij een stopcontact gaan zitten foto's maken enz, ik wou graag iets simpels en dit is perfect. De witte wanden van het tentje zorgen er sowieso al voor dat het licht van de flits beter verdeeld wordt en tot nu toe ben ik heel tevreden. Misschien zou ik als ik het tegen kom wel nog een witte of roze doek bij aankopen maar voorlopig zal ik gewoon de grijze gebruiken.

Ik heb dit product kunnen kopen bij een van mijn vader's leveranciers maar als je op 'Hama foto studio' googelt kun je hem vast wel ergens vinden of desnoods op ebay.

Je kon het resultaat in het vorige artikel stiekem al zien bij de Tendertones. Yup ik vind het wel een handig ding en hopelijk vinden jullie het resultaat ook een beetje ok. Vind het wel zo fijn om altijd dezelfde achtergrond te hebben voor mijn product foto's.

xoxo Tessa

2 opmerkingen:

Tatjana zei

Ik heb ook een mini fotostudio, tijd geleden van mijn vriend gekregen.

In het begin gebruikte ik hem nog wel eens, maar nu bijna niet meer.

Tessa zei

Ja kan bij mij ook wel gebeuren hoor :p maar dan zou ik alsnog de doek gebruiken denk ik