woensdag 4 april 2012

Beauty hygiëne

Iets wat heel belangrijk is voor mij: hygiëne! En zo is het met mijn beauty producten/hoekje niet anders. Misschien vinden sommigen het OCD maar bij mij zul je niet snel een vuil, poederig oogschaduwpalletje aantreffen, simpelweg omdat ik die ook regelmatig afveeg.

In mijn vaste routine zit sowieso het reinigen van mijn kwasten:
Dit gebeurt 1x per maand heel grondig met babyshampoo en voor de rest wordt het wekelijks bijgehouden met brush cleanser.

Ik weet nog dat er vroeger op de middelbare school regelmatig aan me werd gevraagd wat mijn geheim was omdat ik nooit een puistje had. Ik vroeg hun dan meteen of ze wel regelmatig hun kwasten wasten en het antwoord was natuurlijk nee. Veel vrouwen denken hier gewoon niet aan, terwijl je na het verven toch ook je penselen wast? En dit is dan nog veel belangrijker want je zit met kwasten vol beestjes (bacteriën) op je gezicht, daar komen puistjes vandaan.

Vers gewassen kwasten:
Voor de rest zweer ik bij de vochtige huishouddoekjes van de Action:
Een pak met 100 vochtige doekjes kost er €1,49, je hoeft er dus helemaal niet zuinig op te zijn. Ik gebruik zo'n 5 doekjes per keer dat ik mijn beauty hoekje poets (tafeltje, spiegel,product verpakkingen..). Mijn tafeltje trekt bijvoorbeeld inmens snel en veel stof aan, daar zijn de doekjes ideaal voor:
Een pompflesje met handgel vind ik ook altijd fijn om bij de hand te hebben, vooral als ik iemand anders opmaak gebruik ik dit alvorens ik begin:
Daarnaast heb ik meestal ook gewoon papieren tissues op mijn beauty tafeltje staan, komt ook altijd van pas. Biecht op, behandelen jullie je beauty plekje en spullen goed? wat doen jullie zoal om alles netjes te houden.

xoxo Tessa

6 opmerkingen:

Kaya zei

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best precies ben maar mijn kwasten was ik niet zo vaak als jij. Wel ben ik voorzichtig met dingen die lang liggen. Een vriendin van me beweerde altijd dat ze oogschaduw van een duur merk jaaaren kon bewaren, ik zei altijd dat dat echt kan bederven. Toen ze een dikke oogonsteking kreeg geloofde ze me pas.

Tessa zei

Oogschaduw kun je ook jaren gebruiken hoor, hoeft niet eens dure te zijn! Alles in vaste vorm (poeders ook) zit niet veel in wat slecht kan worden, onder voorbehoud dat je je kwasten dus regelmatig wast. Dingen die vloeibaar zijn (lipgloss, vloeibare oogschaduw enz) gooi ik ook sneller weg, waar vloeistof in zit gaat snel rot :(

Kim zei

ja ik ga zeker iedere week met een doek door mijn spullen, mijn hele kamer overigens, het enige wat ik nog wel eens uitstel is het wassen van mijn kwasten, dan pak ik toch stiekem weer even snel mijn brush cleanser

Melissa zei

Ik heb die vochtige doekjes ook altijd haha! Ik gebruik die ook overal voor om alles even af te vegen. :-)

Tip: veeg ook regelmatig je mobiele telefoon even schoon daar gaan namelijk ook veel bacterieen aan zitten en je houd hem ook tegen je huid!

Bedankt voor je berichtje op mijn blog!

BeautyLoves zei

Interessant artikeltje! Ik heb het ook graag proper en zo kan je je make-up ook veel langer houden. Vanavond is het tijd om mijn kwasten te wassen, een heel karwei!

Peggy Timmermans Visagie zei

Yo go Tessa! Ik ben zoooo blij dit te lezen! Hygiëne is super belangrijk, ik blijf er maar op hameren...