zondag 22 september 2013

Cleaning out my purse

Ik heb hem nog niet eens zo lang, deze zwarte handtas van Steve Madden. Maar toen een collega hem vorige week vastpakte en vroeg welke baksteen ik er in meesleurde wist ik dat het tijd was om op te ruimen.

En let's be honest, het is ook helemaal niet goed voor je rug om met een zware handtas rond te zeulen. Ik besloot de tas helemaal leeg te gooien:

Laat ik maar beginnen bij de dingen die ik wel elke dag nodig heb, deze dingen MOETEN er sowieso in blijven:
- Pasjeshouder
- Portefeuille
- Gsm
- Auto sleutels

Dan 3 dingen die ik eigenlijk ook altijd bij me wil hebben en die meteen al veel gewicht toevoegen:
- sleutelbos van op het werk (ik ben wel eens tot het laatste daar en dan moet ik kunnen afsluiten)
- paraplu
- flesje water

Maar nu kan het opruimen beginnen...
Het ronde dingetje is een tassenhouder en die gebruik ik regelmatig dus die mag blijven. 2 zonnebrillen vind ik dan weer niet nodig. Ik ga eentje hiervan in mijn auto leggen.

Ook heb ik de slechte gewoonte om mijn 'parfum van de dag' mee te sleuren, met als resultaat dat ze weer weken in mijn tas blijven liggen:
Alle 3 de parfums gaan terug mijn stash in! De deo mag blijven maar wanneer die op is ga ik een mini deo aanschaffen, weer wat minder gewicht in de tas en alle kleine beetjes helpen.

Als je lang haar hebt is het wel fijn om altijd een kam bij de hand te hebben...
Maar 2 kammen is nu ook weer niet nodig. Ik kocht expres het hartjes-kammetje bij Primark omdat deze lekker licht en compact is dus de andere haal ik er nu uit.

Qua eten viel de buit nog reuze mee voor een keer:
3 pakjes kauwgom en een koekje. Het nog gesloten pakje kauwgom heb ik er uit gehaald en de koek opgegeten, ook een manier van opruimen ;-)

In een zij-vakje van de tas vond ik een hoop random dingetjes:
Van een armband tot elastiekjes, een pijnstiller en mp3-oortjes. De armband gaat uiteraard terug in mijn juwelen stash en de oortjes gebruik ik nooit dus die doe ik ook maar weg.

Dan komen we toe aan het make-up tasje:
Hier vind ik het altijd moeilijk om kritisch naar te kijken, het voelt alsof ik alles wel eens gebruik. Pleisters, handgel, concealer, mini schaartje en parfum samples hou ik er in. Ik besloot het spiegeltje er uit te halen, je kan tegenwoordig gewoon in de frontcamera van je smartphone kijken. En 1 handcrème en 1 lippenbalsem is ook wel genoeg, de rest gaat terug mijn stash in.

Als laatst blijft er altijd nog wat kleine rotzooi over op de bodem van je tas:
In mijn geval was dit een notitieboekje, mintjes en wat bonnetjes. Weg ermee!

En voila, dit heb ik uiteindelijk allemaal uit mijn tas gegooid:
Het lijken misschien allemaal kleine dingetjes maar het loopt serieus op qua gewicht!

xoxo Tessa

10 opmerkingen:

Beautyjuf zei

OMG, dit is zo herkenbaar ;-) Ik stop ook altijd van alles in mijn tas en die wordt steeds zwaarder. Ik heb met mezelf afgesproken de tas iedere avond eventjes te legen. Ik gooi dan meteen briefjes weg, elastiekjes haal ik er meteen uit, etc. Leuk artikel!

Kaya zei

Er zit idd veel in! Handig dat kammetje van Primark. Ik heb eigenlijk nooit een volle tas omdat ik 300 exemplaren heb (ok beetje overdreven haha)en dus steeds een andere meeneem. Dan gaan alleen de noodzakelijke dingen over en wat troep is gooi ik er dan meteen uit.

Bumblebee zei

Gewoon van die kleine navulflesjes kopen voor je parfum, nooit van zijn leven zal ik een hele parfumfles meenemen, flesje water eigenlijk ook niet, veel te veel gewicht joh. Paraplu alleen als er regenachtig weer verwacht wordt, ik ga dat ding niet meeslepen als de verwachting "Zon en droog"is gegeven. Elke keer als ik de deur uitga neem ik alleen mee wat ik echt mee moet nemen en dat kan de ene keer alleen mijn portemonee zijn (of in binnenzak jas of in minitasje) of een grote tas zijn bij een dagje uit b.v.

Tessa zei

^Hangt van persoon tot persoon af he, ik moet vaak 20 min wandelen naar de bank voor mijn werk. Dan wil je zeker altijd een paraplu bijhebben, ook voor die onverwachtse bui. En als je een lage bloeddruk hebt heb je altijd iets te eten en drinken bij.

Kaya zei

Ik heb idd ook altijd een flesje, water en paraplu bij. Even een korte bui en je komt drijfnat aan op je werk, liever niet.

Anoniem zei

Mijn handtas is soms ook loodzwaar, zo zwaar dat het pijn doet! Af en toe eens opruimen kan dus zeker geen kwaad :-)

Cherel zei

Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen meedragen in hun tas. Leuke tas heb je ook!

Kirsty zei

Aaah nu ik dit zie besef ik me weer al te goed dat ik mijn tas ook echt weer moet opruimen; vond er gister een boodschappenlijstje in van twee weken terug, maar die van deze week was spoorloos verdwenen haha. Vind het knap dat je er zoveel spulletjes uit hebt gehaald, dat scheelt inderdaad toch weer wat gewicht!

Anoniem zei

Leuk om te lezen/zien, komt me heel bekend voor. Je hebt ook lekker opgeruimd

Unknown zei

Super leuk om te lezen. Dit is zo herkenbaar! Ik sleep ook altijd vanalles mee in mijn tas.