vrijdag 10 september 2010

Essence gel liner '02 Fivepocket grey'

De 'Denim wanted' limited edition collectie van budgetmerk Essence ligt nog niet zo lang in de winkels en toch is er 1 product uit deze collectie wat al in verschillende Kruidvat filialen is uitverkocht. Ik heb het natuurlijk over de gel liner...

High end merken als M.A.C. en Bobbi Brown hebben al jaren een gel eyeliner in een potje in hun vaste collectie dus het kon ook niet anders dan dat budget merken dit een keer gingen proberen namaken. Ik als liefhebber van de M.a.c. fluidline wou de budget versie van Essence ook wel een kans geven en besloot voor de grijze kleur te gaan (er is ook nog een zwarte):

De kleur die van het product afkomt is niet slecht en de verpakking is ok, hij ziet er niet luxueus uit maar het potje is stevig en de deksel sluit goed af.

Over het kwastje wat er bij zit ben ik dan weer minder te spreken:
Zo ziet het kwastje er uit na de gel liner 2 keer gebruikt te hebben! een paar haartjes willen al alle kanten uit springen en ik ga er dus de 2de dag al aan moeten knippen... daarvanaf vind ik hem ook een beetje te klein om mee te werken. Ik raad dus aan om zelf een fatsoenlijk eyeliner kwastje aan te kopen.
en dan wil ik jullie graag nog even in close-up het verschil laten zien tussen mijn Fluidline van Mac en de Essence liner:
Zien jullie hoe erg het product verschilt van finish? die van Mac blinkt en is dus lekker smooth zoals een vloeibare eyeliner hoort te zijn, en ik heb deze al 1,5 jaar moet je denken.
Die van Essence zag er al vanaf het begin 'droogjes' uit en vertoont zelfs al een barstje als je goed kijkt. Dat is dus het verschil in kwaliteit wat je ziet,
als een gel liner helemaal uitdroogt kan je hem weg gooien dus hoe droger het product hoe minder lang hij zal meegaan.
En omdat ik ook niet helemaal negatief wil klinken over dit product zijn hier de swatches:
Ik omlijnde het hele oog met de Essence gel liner
Het ziet er dus wel mooi uit en voor die prijs (€ 2,50) zou ik zeker zeggen: probeer er eentje vast te krijgen! vooral als je nog nooit een gel liner hebt geprobeerd dan kun je hier eerst mee spelen.
Trouwens, het valt me door die close-up foto's van mn oog op dat ik mijn wenkbrauwen donkerder moet maken met wenkbrauwpoeder nu mijn haar zo donker is! :p
xoxo Tessa

6 opmerkingen:

Unknown zei

ik heb de zwarte, maar dit is ook heel erg mooi!

Sylvia zei

Staat je erg mooi!

Anne zei

Mooi! Ik ga hem toch ook eens halen denk ik :)
Hihi, toen ik aan het scrollen was, keek ik vluchtig naar de eerste foto en ik dacht dat er een vlieg in het potje zat :D

Tessa zei

haha een vlieg? bah!

katrien zei

die ziet er wel mooi uit ik ga morgen meteen naar de kruidvat. mooie ooglook ook ;-)

Myrna zei

Hier lag de collectie er helaas nog niet! Mooie look heb je gemaakt