donderdag 30 december 2010

Concealer aanbrengen met Hema blending brush

In een vorige shoplog konden jullie al zien dat ik nog een bledingbrush heb gekocht bij de Hema. Normaal dienen deze natuurlijk om oogschaduw te blenden maar omdat de kwast me zo beviel kocht ik nog eentje om concealer of paintpot mee aan te brengen.

Ik gebruik hem ondertussen al een week om concealer mee aan te brengen onder mijn ogen, veel fijner en hygiƫnischer dan telkens met je vinger in zo'n potje te moeten dippen.
Ik was bang dat de kwast te zacht zou zijn om creamy producten op te pakken maar als je goed in het potje ronddraait komt er toch genoeg op:
Daarbij worden goedkope kwasten vaak harder als je ze vaak wast dus voor dit doeleind zijn de hema kwasten prima.
Omdat ik nu met 2 dezelfde blendingkwasten zit heb ik de onderkant van de 'concealer kwast' goud gemaakt met nagellak, zo hou ik ze prima uit elkaar:
Ik denk dat ik zelfs nog een 3de blending brush bij ga halen voor mijn paintpot (=oogschaduwbasis van m.a.c.) mee aan te brengen, zo goed bevalt het systeem me :). Vergeet niet dat je product ook langer houdbaar en fris blijft als je kwasten gebruikt. Vroeger heb ik wel eens een concealer moeten weggooien die na een paar maanden al slecht was geworden (hij kreeg een vreemde geur), dit kwam simpelweg omdat ik hem met mijn handen aanbracht want hoe je het draait of keert daar zitten altijd veel bacteriƫn aan zelfs als je je handen wast. Ik ben dus een duidelijke fan van kwasten gebruiken en deze ook regelmatig wassen.
xoxo Tessa

8 opmerkingen:

Jorna zei

Werkt het wel fijn? Ik heb dan het idee dat je niet genoeg product aan je kwast krijgt... :/

Silva zei

Handig systeem, dat van nagellak op de achterkant.

Kashmira zei

Echt een handige post! Ik wou eers ook de achterkant van mijn kwasten kleuren maar ik heb het toch maar niet gedaan

Tessa zei

Bij goede kwasten zou ik het ook niet doen hoor Kashmira, dat is idd zonde maar bij die van hema maakt het me niet uit :).

En Jorna het geeft niet in 1 keer de juiste dekking dat klopt, ik breng nu een paar laagjes aan. Maar zoals ik al schreef, na een paar keer wassen worden deze kwasten al stroever dus dat kan ik ook nog altijd doen :) x

Kayla zei

Leuke tip!

Naomi zei

Handige Tip, ga ik zeker eens proberen.
hoeveel kost de kwast?

Anne (peachyblushes) zei

Dit ga ik ook eens testen :)

Katrien zei

Ik heb het net even geprobeerd, het werkt! als je het niet genoeg dekking vind geven dan moet je alleen product pakken met de kwast en dan gewoon met juh vingers uitsmeren :-)