maandag 6 december 2010

Workout tips

Ik lees wel vaker op het internet dat vrouwen/meiden altijd op zoek zijn naar een leuke manier om thuis aan hun conditie of figuur te kunnen werken. Nu hebben jullie het gelluk dat ik toevallig een fervent thuis workout'ster ben haha. Zelf ben ik geen sportief type en je zal me niet snel joggend op straat of basketballend vinden. Als ik dan toch iets wil doen dan doe ik het gewoon thuis, dan heb je de luxe om te kunnen stoppen en pauzeren wanneer je zelf wil.

En of je nu wat voller of dun bent, beweging is goed voor iedereen! ik doe het bijvoorbeeld niet voor mijn figuur, maar mijn conditie is/was ronduit crap (denk aan: moe na een aantal trappen te hebben gelopen). Gelukkig heb ik sinds een jaar enkele online workouts gevonden die ik regelmatig doe en die ga ik vandaag met jullie delen...

1. Als eerst de Pussycatdoll workout, yup de dame die deze danslessen geeft in de filmpjes is de bedenker van de Pussycatdolls. Deze workout is tenminste leuk en met tijden komen er grappige pasjes bij die je met een boa of sjaal moet uitvoeren, doe dus wel even je gordijnen dicht :p. Je kan alle delen gratis op youtube vinden door 'Pussycatdolls workout part 1' en daarna part 2 etc. in te typen. Hier het promofilmpje zodat je je er een beeld bij kan vormen:


2. Als je liever korte oefeningetjes wil doen om je lichaam strakker te krijgen raad ik je aan om yoga filmpjes op te zoeken, youtube staat er vol mee. Het knaal van Tara Stiles heeft alvast veel goede tips en oefeningen:


3. Je kan je ook focussen op een bepaald lichaamsdeel zoals de buik of de lovehandles, typ gewoon het lichaamsdeel naar keuze in het Engels in op youtube gevolgd door het woord 'workout'. Deze werkt bijvoorbeeld goed voor de hele heup regio:


4. En als laatst mijn favoriet! De mensen die een Wii console hebben zullen al lang bekend zijn met het programma 'Wii fit'. Dat programma werkt opzich fijn maar ik vond het zelf nogal eentonig, en dat balance board verbruikt telkens batterijen, met als gevolg dat ik er na een paar maanden wel klaar mee was. Maar de laatste tijd ben ik verslaafd geworden aan het spel 'Just dance 2'. Eindelijk een dansspel waar je ook echt wat aan hebt, want geloof me na een aantal liedjes begin je het al te voelen. Oh en voor de mensen die geen Wii hebben, als je de naam van het spel intypt in youtube krijg je ook wel een aantal filmpjes te zien zodoende dat je gewoon voor je scherm mee kan doen.


Dit dansspel gebruik ik dus het meest de laatste tijd, simpelweg omdat het leuk is en je zal het niet zo snel moe worden want je krijgt al 44 liedjes om mee te beginnen en er zijn ook altijd nieuwe te downloaden online. Een paar dagen geleden had ik een uur gedanst en de dag erna voelde ik er toch al wat spierpijn van.

Ik merk bij mezelf dat ik nu wekelijks iets aan mijn conditie doe omdat het gewoon thuis kan. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan ;)

xoxo Tessa

4 opmerkingen:

Eefje zei

Thanks! Dit kan ik zeker gebruiken!

BeautyLoves zei

Leuk zo'n filmpjes! Zo een Wii wil ik ooit ook wel, zeker met dat dansspelletje!

Katrien zei

Die eerste van de PCD lijkt me leuk om te doen :D

Kaya zei

Haha leuk. Ik ben ook geen sporter maar als ik iets aan beweging doe is het een beetje met gewichten op muziek in de huiskamer (3x en dan hou ik t weer voor gezien haha) maar ik ga hier ook ff naar kijken.
X