donderdag 16 december 2010

Knopen in het haar

Komen bovenstaande taferelen je helaas bekend voor? lees dan zeker verder.
Ik schrijf dit artikel namelijk na een vraag die ik kreeg via e-mail, en ik dacht dat ik hem beter in een keer hier kan beantwoorden zodat meerdere mensen er iets aan hebben.

De vraag: hoe komt het dat ik bij het ontwaken vaak een bos vol knopen achterop mijn hoofd heb?

Eerst en vooral, als je het 'ineens' hebt gekregen dan moet je even gaan nadenken of er iets veranderd is aan je haar routine (nieuwe shampoo of conditioner gebruikt wat je haar geen goed doet?) of heb je misschien een nieuw kussensloop gekocht? hier reageert mijn haar namelijk ook wel eens slecht op, als je dan een ander materiaal van kussensloop gebruikt kan je probleem al meteen weg zijn. Ook heb ik een keer 'stroever' en moeilijker haar gekregen door een bepaalde verf te gebruiken.
En voor degenen die gewoon veel en dik haar hebben (vaak zijn dit ook mensen met krullen), gebruik altijd een conditioner en een haarmasker is zelfs geen overbodige luxe.
Nog een tip die ik zelf onlangs ontdekt heb: als je onder de douche al merkt dat je haar een beetje aan elkaar hangt, kam even met je vingers doorheen je haar (als de conditioner al is uitgespoeld). Dit gaat veel makkelijker onder stromend water dan wanneer je haar al wat droog is en je er met een kam of borstel doorheen moet worstelen (auw).

Als je echt een hardcore slachtoffer bent van knopen zou ik met een hoge knot proberen slapen, want waar de knot dan zit daar zit normaal de plaats waar de knopen zich zullen vormen.
Hopelijk hebben sommigen onder jullie er wat aan ;)

xoxo Tessa

7 opmerkingen:

Silva zei

Handig! Ik heb soms ook knopen, dus ik heb hier wel wat aan :)

Katrien zei

hihi grappige foto's heb je gebruikt. Ik heb er soms ook wel last van.

miszblondiej zei

Ik heb hier ook een hele tijd last van gehad mijn haar 1 keer helemaal kort geknipt en nooit weer gehad, wat bij mij hielp als er echt een huge klit in zat was wax erin doen en dan uitpluizen en kammen.

Anoniem zei

Thanks dat was mijn vraag ;-) xx

Liesewiesje zei

Ah, knopen in het haar kunnen echt soms lastig zijn ja :-) ;-)

Kaya zei

Haha grappig geschreven stukje. Ik heb er nooit last van maar mijn haar is dan ook topzwaar van alle producten die ik er in smeer hihi. Maar anders is er idd echt geen doorkomen aan, plus ontwaak ik sochtends als Diana Ross zeg maar ;)

Pretty Beauty Land zei

Gelukkig bijna nooit last van, maar als ik dat wel heb dan zal ik hier zeker aan denken!