zaterdag 4 december 2010

Creme lipgloss

De uitspraak 'ik hou niet van lipgloss omdat het plakt/glittert' zou eigenlijk niemand meer mogen gebruiken. Tegenwoordig heb je zo veel verschillende formules waaronder ook de 'Creme Lipgloss', zo worden deze fijne glossjes onder de beauty freaks wel eens genoemd en zelfs een beauty leek kan ze leren herkennen in de winkel.Een creme lipgloss voelt zoals de naam al zegt lekker creamy aan op de lippen, bijna als een lipbalsem. Deze glossjes bevatten ook geen of amper glitters, ze zijn gewoon smooth in tegenstelling tot veel andere lipglossen en het fijnste van alles: ze plakken vaak een stuk minder en sommigen zelfs niet.

Zie hier een aantal van mijn creme glossjes:
Toevallig heb ik veel nude kleurtjes maar je vind creme glossjes ook in het rood, knalroze en noem maar op. Check deze close-up:
Vergelijk ze nu maar eens met deze shimmery lipglossen:
Op deze swatches valt het verschil ook goed te zien:
Ik ben de laatste tijd echt gek op creme lipgloss en steeds meer merken beginnen ze te maken. Een glitterend glossje kan wel leuk zijn over een lipstick bij het uitgaan maar ik vind het soms wat fout staan bij mij voor alledaags gebruik, misschien komt het omdat ik sinds dit jaar geen tiener meer ben ;). Ik hou mijn M.a.c. Dazzleglasses en consorten dus vanaf nu voor gelegenheden en feestjes waarbij het wel iets opvallender mag zijn.
Letten jullie (bewust of onbewust) op de formules van lipproducten tijdens het kopen?

xoxo Tessa

10 opmerkingen:

BeautyLoves zei

Ik let er niet bewust op en heb dus een mengeling van de twee. Alleen erg grove glitters zal ik niet direct kopen.

Kashmira zei

Leuk artikel! Ik let er eigenlijk niet heel bewust op maar ik vind creme glossjes ook wel mooier dan shimmery glossjes

Tessa zei

Ik let er de laatste maanden ook pas op, daarvoor swatchte ik soms niet eens in de winkel :p

Oh en je hebt idd ook nog glossjes die tussen de 2 inzitten met een heel klein beetje glitter, die vind ik ook nog fijn voor overdag :) De frosty opvallende glitters zal ik niet meer zo snel kopen denk ik.

femketje zei

ik ga eerder voor een shimmer dan een creamy gloss ^^

Silva zei

Eigenlijk koop ik heel weinig lipgloss, ben meer van de nagellak en oogschaduw :D

Katrien zei

Leuk artiekel. Ik let alleen op de kleur eigenlijk, wil ook wel zo'n creme gloss.

Saskia zei

Hoi!

In welke straat ligt de Lush winkel in Maastricht eigenlijk?

Je hebt mooie lipglossjes ;)

Tessa zei

Saskia, de Lush ligt gewoon op de hoofdstraat, tegenover een kruidvat en de bershka ongeveer :) je ruikt hem al bijna als je daar loopt haha x

Anoniem zei

Ik houd van hele dikke plakkerige lipglossess (de meeste vinden dat verschrikkelijk!). Je hebt een mooie stash zeg! Wauw!

Elisa ♥ zei

Ik gebruik lipgloss eigenlijk ook maar vanaf dit jaar xD haha het bestaat zo lang, maar het lijkt wel of ik het nu pas ontdekt heb xD light pink kleurtjes vind ik altijd leukk =D