vrijdag 15 november 2013

Beauty bummers


Het is alweer een tijdje geleden en aangezien ik er soms vraag naar krijg, hier een nieuwe lading beauty bummers! Het zijn dit keer toevallig 2 nagel tegenvallers.

Laat ik maar beginnen met een nagellakje van Essence:
Ik las zo veel goede reviews over hun 'sparkle sand' lakjes dat ik 2 kleurtjes besloot te kopen. De zwart-grijze kleur valt wel mee en droogt redelijk snel maar deze roze vind ik geen aanrader.

Het eerste laagje droogt nog goed maar een nagellak MOET bij mij dekken, doorschijnend vind ik niet mooi. Vandaar dat ik 4 dunne laagjes aanbracht voor de gewenste dekking. Helaas werd dit resultaat al snel enorm dik en het wou niet meer drogen! Na meer dan een half uur gewacht te hebben gebeurde dit zelfs nog bij 2 vingers:
Brrr.. ik was het zo zat dat ik maar een andere kleur op heb gedaan. Het liefst gooi ik dit lakje gewoon in de vuilbak.

De 2de bummer is een bepaald merk gellak. Ik bestelde namelijk goedkope gellakjes online van het merk 'CN', ik noem de webshop niet bij naam maar jullie zijn bij deze gewaarschuwd:
De flesjes waren ten eerste al erg klein in real life maar ach, ik betaalde er dan ook maar 8 euro per stuk voor dus dat vond ik nog niet zo erg. Maar dan komen we bij probleem nummer 1, de dekking. Het eerste laagje was zo sheer dat ik al meteen wist dat dit 4 lagen kleur nodig ging hebben, wat ik nog nooit meemaakte bij andere merken.

Het zijn van die hitte gevoelige gellakjes en dat ombre effect werkte wel degelijk, je ziet dat ze soms paars zijn en soms roze. Probleem nummer 2 was echter dat de gel 'terugliep' van de tip. Ik weet niet of je het goed kan zien op deze foto maar terwijl ik de randen wel ge-sealed had bleven de bovenkantjes wit, en dit sealen helpt net om het goed te laten zitten normaal. Dit is ook een gekend probleem bij de essence gel set las ik.

En om het verhaal helemaal af te maken, dit gebeurde na enkele uren:
Ze kwamen stuk voor stuk los langs de randen waardoor ik ze meteen af kon trekken. Toen ik de webshop mailde om te laten weten dat ik absoluut niet tevreden was kreeg ik als antwoord 'dat ik het vast niet goed had aangebracht'. Sorry hoor, ik werk al bijna 2 jaar met gellak, met 6 verschillende merken en 2 verschillende lampen. Dus neen, het ligt aan jullie producten. Let dus op met goedkope merken gellak online meiden...Goedkoop is zoals ze zeggen soms duurkoop.

xoxo Tessa

7 opmerkingen:

Iris.l zei

Dat is balen van die gel lak!

Kimberley zei

Jammer dat die Essence lak zo tegenviel! Ik heb de grijze ook en die vind ik wel heel mooi :)

Anoniem zei

Jammer dat deze zo tegenvallen!

Kirsty zei

Wat een tegenvallers zeg! Wel naar dat je er zelf achter moest komen :( Wil je wel bedanken dat je ons hiervoor waarschuwt, zo hoeven wij er niet zelf achter te komen!

kato zei

wat jammer! xx

Mademoiselle Sophistiqué zei

oh nee wat balen van dat liquid sand lakje, als er iets is waar ik niet tegenkan dan is het dat nagellakjes niet drogen, bah

Unknown zei

Jammer dat die van Essence zo tegen viel. Ik heb deze zelf ook in mijn stash liggen, maar nog niet uitgetest. Ik ben alvast op mijn hoede nu.