zaterdag 27 juni 2009

Meer uit je lipgloss halen

Jullie kennen het filmpje van Michelle Phan misschien al maar ik wou dit vandaag uitproberen en met jullie delen of het gellukt is. Ik ga dus een aantal glossjes laten 'smelten' zodat alle gloss van de rand afkomt, en je dus nog ziet hoeveel product je over hebt en dit kan een handig trucje zijn bij een 'lege' lipgloss wat je normaal zou weggooien.

De instructies:

1. Vul een tas/kop met water.

2. Zet dit voor een paar minuutjes in de microgolfoven (michelle zegt 5 maar dit vertrouw ik niet, ik doe maar 3 minuutjes dan is het water al goed warm).

3. Als het water warm is zet je je lege lipglossjes in de kop en laat dit zo staan en wacht 5 minuutjes.

4. Dan haal je ze uit het water en droog je de flesjes/tubetjes even af. Je zal nu zien hoeveel er nog werkelijk in zit!

tip: als je ze niet elke keer opnieuw wil gaan 'koken' zul je de lipgloss rechtop moeten bewaren want zodra je ze ergens plat neerlegt gaat het weer aan de randen zitten.

Ik wou wel eens weten hoeveel er nog in mijn L'oreal glamshine glossjes zat en heb er nog eentje van Catrice bijgestoken: ze zien er nog vol uit maar veel kwam er niet meer op de aplicator omdat alles waarscheinlijk op een onbereikbare plaats geplakt zit.




Het eindresultaat na het 'koken':

Er zit nog vééél in alle glossjes, de glamshines waren nog bijna halfvol en kijk even mee naar die van Catrice:

zoals je kan zien is er nog maar een klein beetje op vanboven, waar ik een rood kadertje rond heb gezet, zoveel gloss zit er nog in!

6 opmerkingen:

Rilana zei

Handige tip.

steffi zei

ik heb het ook eens uitgetest en het werkt inderdaad. ik heb het met mascara gedaan, ik weet wel niet of dat zo'n slim idee is om mascara te laten smelten, maar heb wel een weekje extra met die mascara gedaan :p

Tessa zei

Serieus? met mascara durfde ik niet :d maar het kan opzich wel werken ja en als je hem dan niet TE lang meer bijhoud kan het geen kwaad denk ik

Anoniem zei

ik heb het net gedaan met mijn lege essence gloss en er zit terug wat in! handig

Lisan zei

Omg, ik deed dit, na aanleiding van Michelle's filmpje, precies zoals zij het zei, 5 min in de magnetron, 5 min erin laten staan, kijk ik: O My God! Helemaal vervormt! Mijn Glam Shines waren helemaal rond geworden van d e onderkant, en ik had er een mascara in gezet, die was ook helemaal rond geworden! Die lucht had er binnen in zo erg uitgezet dat dat hele plastic was vervormd! Maargoed, ze zijn nu dus zo rond van de onderkant dat ze niet eens meet kunnen staan :'( . *baal*

Tessa zei

Ja Lisan dat was precies wat ik dacht dat zou gebeuren, daarom doe ik het wat minder lang