dinsdag 30 juni 2009

Nepwimpers

Fake eyelashes, je bent er fan van of je haat ze. Ze kunnen namelijk tricky zijn om aan te brengen, ik heb er zelf ook best lang over gedaan eer ik ermee overweg kon. 
Ik gebruik zelf graag de lashes van Sephora, heb er ook van de hema maar dat verschil merk je toch echt wel in kwaliteit. De lijm die je erbij krijgt is meestal niet veel waard en vaak de reden van eventuele oog-irritaties of dat de wimpers niet goed blijven zitten.

De sephora lijm valt mee maar voor degenen die vaker lashes gebruiken raad ik toch de 'Duo' lijm aan. Je kan deze krijgen bij Mac (+- €9).


Ik kies bijna altijd voor natuurlijk ogende lashes omdat dat al veel verschil maakt bij mijn korte wimpertjes maar je hebt ook meer dramatische varianten voor bij het uitgaan ofzo.

Mijn tips:

1.Breng voor je begint al wat mascara en oogpotlood/eyeliner aan, dat helpt bij het blenden van je eigen wimpers met de lashes. Achteraf kun je nog altijd wat extra eyeliner gebruiken om de band te verdoezelen.

2. Heb je het gevoel dat de wimper altijd te lang uitkomt, knip er dan een klein stukje vanaf aan de kant waar de haartjes het kortst zijn. Het is sowieso een slim idee om de wimper altijd even te testen zonder lijm, ze zijn bijna altijd te breed. Aan de lengte knippen raad ik niet aan, het kan er vreemd gaan uitzien.

3. Qua goed blijven plakken moet je er voor zorgen dat de lijm een beetje kleverig wordt. Doe eventueel een drupje lijm op je hand en haal dan de wimper erdoor of breng rechtstreeks aan op de wimper maar blaas er even op. Dit klinkt raar maar als je een hele 'natte' wimper op gaat plakken bestaat de kans dat de wimper alle kanten uit gaat glibberen op je oog.

4. Als je de wimper niet goed geplaatst krijgt, neem ze dan gerust vast met een pinset en zet ze op de juiste plaats (zo dicht mogelijk tegen de wimperrand). Als hij juist staat kun je ook met de pinset de randjes wat aandrukken.

5. Als hij van de eerste keer niet goed zit, geen nood je kan altijd nog een beetje ermee schuiven
of hem desnoods er terug afhalen en opnieuw proberen.

6. Als hij goed zit kan je een lijntje eyeliner over de rand trekken en breng je nog een laagje mascara aan + eventueel wimperkruller gebruiken zodat je eigen wimpers gemengd worden met de nepperds.

Dit zijn dingen die ik persoonlijk doe om het me makkelijker te maken, de beste tip blijft: blijven proberen.

6 opmerkingen:

steffi zei

nepwimpers zijn erg fijn :D

cin zei

mooi het lijkt echt heel natuurlijk bij jou

Rilana zei

Ik gebruik ze zelf niet, staan mooi bij jou.

Tessa zei

Thx, ik doe ze ook alleen op als ik uitga of als ik echt zin heb om me fel op te maken :)

Anoniem zei

leuk maar ik vraag me af of je ook eens over goedkope makeup wil schrijven want mijn budget ligt eerder bij essence en niet bij mac

Anoniem zei

mooie wenkbrauwen!