donderdag 27 februari 2014

Beauty klusjes



Beauty klusjes, iets wat ik maar al te graag uitstel! En dan heb ik het niet over 'je benen scheren' of 'je wenkbrauwen nodig nog eens epileren', ik heb het over het onderhoud van je stash. Het is iets wat bijna niemand graag doet en zelfs vaak vergeten word. Je huis en auto poets je ook regelmatig, waarom zou het met iets wat je dagelijks op je gezicht gebruikt anders zijn?

Op nummer 1 staat: de kwasten wassen!
Ik krijg serieus kippenvel als ik iemand op de trein een poederkwast zie uithalen die er uitziet alsof hij uit 1995 komt en sinds die dag nog nooit gewassen is. Je ziet het meteen, de haartjes staan alle kanten uit en er zit poeder tot onderin de kwast, brrr. Ik heb zelf ook niet de tijd om dit elke week uitgebreid te doen maar probeer er toch 1x per maand aan te denken en tussendoor fris ik ze op met brushcleanser.

2. De rest van je tools cleanen:
Hier ben ik zooo slecht in! Wie denkt er nu aan om elke maand de wimperkruller schoon te maken, de puntenslijper te poetsen en het wenkbrauwkammetje ook eens te cleansen. Oops, hier moet ik echt vaker aan denken want die dingen worden ook smerig. Babyolie zou trouwens goed werken om alle smurie van je tools af te krijgen.

3. Producten en palletjes:
Als laatst nog iets wat velen vergeten, poederige palletjes schoonmaken. Vooral oogschaduw heeft hier last van, ze zitten in de mooiste paletten maar sommigen worden zo snel vuil en vol vingerafdrukken. Het is een kleine moeite om af en toe even met een doekje langs de randen te gaan.

Ik kan persoonlijk ook geen plakranden verdragen van bv. Kruidvat stickers, die moeten er meteen af.
Doen jullie al deze dingen regelmatig of durft het er ook wel eens aan inschieten?

xoxo Tessa

7 opmerkingen:

Unknown zei

Mijn kwasten wassen doe ik zo'n twee keer per week. De rest durf ik wel eens overslaan voor een tijdje ;)

Vera zei

Ik doe dit ook vaak te weinig..

Kimberly zei

Ik ga binnenkort weer eens mijn palettes mooi schoonmaken :D

fashionadvies zei

Handig artikel :D !

Kim zei

Leuk artikel!

Unknown zei

Ik probeer mijn kwasten om de 2 weken te wassen maar het gebeurt wel eens dat het wat langer duurt.

Beautyjuf zei

Wat een leuk artikel! Oh, ik ben niet zo goed in het uitvoeren van bovenstaande beauty klusjes...