dinsdag 25 februari 2014

Witte tanden behouden


Sinds een paar jaar bleek ik mijn tanden af en toe en zo kun je op mijn blog artikels terugvinden als 'tanden bleken bij PerfectSmile' en het Ziza home whitening systeem. Momenteel gebruik ik weer al een tijdje iets anders en het leek me een goed moment om eens een algemeen artikel over dit onderwerp te maken.

Laat ik maar eerst 2 dingen uit de weg werken: 

1. Voor het bleken van echt gele tanden kun je best eerst langs de tandarts of een professionele kliniek. De 'at home' setjes die je online kunt bestellen zijn meestal slechts een opfrisbeurt, voor degenen die hun witte tanden willen behouden dus.

2. Whitening tandpasta's die je bij de drugstore koopt werken niet blekend! Tuurlijk kunnen ze fijn zijn en tijdelijk een beetje de illusie van wittere tanden geven omdat ze goed schoonmaken maar in ons land mogen de tandpasta's wettelijk gezien helemaal niks bevatten wat de tanden bleekt! Zelfs geen klein procentje, wat in Amerika bijvoorbeeld wel weer mag.

Momenteel gebruik ik zelf het setje van Whitelight. In mijn pakket zaten 2 tubes whitening gel, 2 bitjes en een lampje:

Ik las altijd dat je met zo'n lampje sneller resultaat zou zien dus ik wou het wel eens proberen. Ik heb toen zelf gewoon gegoogeld en ben zo bij Whitelight uitgekomen. 

Het werkt simpel en snel: je doet wat gel in de bitjes, stopt deze in je mond en daarna knel je met je lippen ook nog eens het machinetje vast in je mond. Dit klinkt vervelender dan het is en je moet het maar 10 minuten volhouden ;-) 

Ik zeg het eerlijk erbij, de volgende foto is al bijna een jaar oud. Ik hou het bleken sindsdien altijd bij dus ik heb geen andere 'voor-foto'. Maar dan heb je een idee hoe mijn tandkleur er uit zag voor ik 'bleekte':

En zo zien mijn tanden er nu uit:

Hoe vaak ik het bleken bijhoud?
Ik probeer toch om de 3 maanden een opfrisbeurt te doen. Hoeveel dagen je die opfrisbeurt moet volhouden is afhankelijk van welk product je gebruikt.

Is het pijnlijk/gevaarlijk? 
De sets met bitjes zoals WhiteLight zijn meestal volledig pijnloos omdat ze slechts zo'n klein peroxide percentage bevatten. Je moet de procedure daardoor wel langer volhouden, bv. een week aan een stuk elke avond. De strips van Crest werken bv. sneller (na 2 dagen strips plakken zie ik al resultaat) maar kunnen tijdelijke gevoeligheid met zich meebrengen. Die gevoeligheid heb je bij het bleken bij de tandarts ook en is na een dag of 2 wel weer weg dus gevaarlijk is het niet, zolang je alles maar met mate gebruikt.

xoxo Tessa

5 opmerkingen:

Unknown zei

Klinkt zeer goed. Je tanden zien er ook mooi wit uit.

Iris.l zei

Fijne tips en wat een mooie witte tanden!

MissPrettiness zei

Fijne tips & je tanden zien er echt mooi wit uit!

MissPrettiness zei

Fijne tips & je tanden zien er echt mooi wit uit!

Jessica zei

Wat een goede tips allemaal.

Ik zie ook echt het juiste verschil in de tanden.
Overweeg het zelf om ook te gaan proberen!