donderdag 13 februari 2014

Highschool beauty products


Ik schreef al ooit een 'make-up nostalgie' artikel en daar blikte ik eerder terug op wat mijn eerste beauty producten ever waren. Onlangs bedacht ik me ineens welke producten ik allemaal gebruikte op de middelbare school.

Als eerste de Born Lippy's van The Body Shop. Die vernoemde ik al in het vorige nostalgie artikel aangezien mijn eerste lipgloss ooit de Starfruit variant was toen ik 10 was. Aan het begin van de middelbare school had ik echter de Strawberry variant. Deze was zo vreselijk chemisch van geur, ik kan het me nog helemaal inbeelden! Ik gebruikte deze alleen thuis omdat het zo'n plakkerig spul was en je moet met je vinger in het potje dippen.

Mijn eerste parfums waren van Oilily, die kreeg ik altijd voor mijn verjaardag van mijn Meter (ik was er al jong bij als beauty queen ;). Maar een van mijn eerste zelfgekochte parfums moet deze van Puma geweest zijn. Er lag toen nog een 'DI' drogisterij in het dorp hier en Puma Woman was daar de typische goedkope parfum voor jonge meisjes.  Ik weet niet meer hoe oud ik precies was toen ik deze droeg, ik gok 14. 

Iets later (ik moet een jaar of 15 geweest zijn) was de volgende lipgloss van Rimmel mijn favoriet. Ik heb zeker 2 tubes opgemaakt in deze lichtroze kleur met glittertjes. Ohh bestond deze kleur nog maar, ik zou hem nog wel eens opnieuw kopen uit nostalgie.

Toen ik 16/17 was werd het ineens weer hip om met gekleurde oogschaduw te experimenteren. Een vriendin en ik waren zo dapper om regelmatig met een groene ooglook naar school te gaan! Geloof het of niet, dit H&M doosje heb ik nog altijd en ziet er uhmm.. well used uit.

Ik moet een jaar of 17/18 geweest zijn toen ik de lipsmackers van Bonnebell ontdekte. In Amerika bestonden ze natuurlijk al lang maar ik leerde ze toen pas kennen door de winkel Claires. Mijn lievelings geur/smaak was de suikerspin variant, die heeft lang in mijn pennenzak gezeten en ik naam hem ook altijd mee naar stage.

Mijn laatste highschool herinneringen zijn natuurlijk het gemakkelijkst. Van mijn laatste 2 jaren middelbare school weet ik nog goed dat de drugstore zelfbruiners in opmars waren. We hielden nog net geen battle van wie er met de bruinste (lees: oranje) benen naar school kwam. De topper was de Sunshine body lotion met een vleugje zelfbruiner van Dove!

Zo leuk om op terug te blikken! Wat zijn jullie highschool beauty herinneringen of als je nog op school zit, wat zijn jouw ultieme favorieten?

xoxo Tessa

4 opmerkingen:

Unknown zei

Oilily isvoor mij ook echte nostalgie. Mijn eerste eigen parfumpje ooit. Leuk artikel!

Sofie zei

Oh die Dove zelfbruiner! jaja, die ken ik nog :D

Maaike zei

Haha wat grappig. Ik weet nog dat mijn aller eerste oogschaduw paars was.

Katrien zei

Voor mij de nivea summer zelfbruiner en ook de puma parfums inderdaad!