zondag 23 juni 2013

Favoriete mascara borstel

Wie ziet het verband tussen bovenstaande mascara's? De titel is natuurlijk al een weggever, ze bevatten allemaal mijn favoriete borstel/applicator.

Sommige mensen verkiezen nog altijd de ouderwetse applicator met haartjes en tja dat kan! Mascara's werken raar genoeg bij iedereen anders. Het is in ieder geval geen toeval meer dat bovenstaande mascara's stuk voor stuk goed werken bij mij. Ik krijg het beste resultaat met de spiky rubberen/plastic borstels:

Ik zou eigenlijk alleen nog maar mascara's moeten kopen met dit soort borstel want ik weet gewoon dat ik er standaard een beter resultaat mee krijg. Maar soms sta ik voor het schap in de winkel zonder dat er een tester of iets dergelijks aanwezig is, en dan neem ik eentje mee 'op de gok'.

En uhm.. ik heb niet alleen een favoriet borsteltje hoor, ik ben ook wel een beetje een mascara snob. Niet alleen de kwast maar ook de formule en substantie is van belang en dat weet ik met mijn korte, rechte wimpers als geen ander. Ik heb nog altijd geen goedkope mascara gevonden wat mij een verbluffend resultaat geeft. Ik ken een paar lucky dames die gewoon prachtige wimpers krijgen van een Catrice mascara maar bij mij wil dat niet lukken helaas.


Tot nu toe krijg ik na jaren testen nog altijd het mooiste resultaat met de Masterpiece Max van Maxfactor. Ook de nieuwe 'Rocket volume' van Maybelline geeft me enorm veel lengte maar jammer genoeg vind ik de formule daarvan iets minder. Ik hou er namelijk niet van om 3 watjes te moeten gebruiken om mijn mascara er af te krijgen, brrr.

Hebben jullie ook een voorkeur qua borsteltje of merk?

xoxo Tessa

9 opmerkingen:

Valley Doll zei

Ik krijg ook een beter resultaat van de meer 'plasticky' borsteltjes. Mijn wimpers klitten dan precies minder samen.

Kaya zei

Ik ga nog old school met great lash van maybelline. Vroeger kocht ik nog iedere maand een ander merk, heb veel Loreal en Max Factor gebruikt maar kom altijd terug bij deze, met harig borsteltje dus

Tessa zei

^oh zo zie je maar, die heb ik ook ooit geprobeerd en mijn wimpers staken er recht van vooruit, niets voor mij dus.

Kaya zei

Ik gebruik wel altijd een wimperkruller, dus misschien zou ik daar zonder ook wel last van hebben

Tessa zei

^Dat gebruik ik ook hoor, heb gewoon rot wimpers haha

Kayla zei

Ik vind het fijn wanneer een borsteltje niet te dik is. Mijn favoriete mascara is de Sublime de Chanel..

Griet Lucas zei

Ik gebruik liever een borsteltje met haren en eentje dat wat dikker is. Ik heb lange wimpers van mezelf dus daarmee waarschijnlijk :)
Goedkopere mascara's doen het voor mij ook niet echt. Die van Maybelline vind ik vaak heel goed!

Anoniem zei

ik vindt de rubberen borsteltje ook het fijnste, scheid(seperates) mijn haartje het best

Unknown zei

Ik vind de mascara van Lancome super goed, jammer dat hij zo duur is.