dinsdag 11 juni 2013

Tigi Pro 'Fat curling stick'

Ik had al een tijdje een curling wand van Wella, die ook heel goed is trouwens. Maar tegenwoordig zag ik vaak dikkere curling wands voorbij komen online, die zouden lossere krullen maken. En aangezien ik mijn krullen altijd uitkam omdat ik ze niet te strak en onnatuurlijk wil leek me dit echt iets voor mij.

Ik zal jullie eerst mijn onbewerkte haar laten zien, nouja het is hier gewoon snel droog gefönd. Ik heb redelijk fijn en sluik haar:

Ik heb zelf ook best veel youtube video's bekeken om tips & tricks van andere meiden te leren want je moet natuurlijk even wennen aan een krultang zonder klep.

De beste tip die ik kan geven is de volgende: hou de wand altijd op zijn kop en draai de pluk mooi verdeeld over de hele tang. Ik maakte in het begin een fout die veel beginnelingen maken en dat demonstreer ik hier op de linker foto. Het haar er gewoon kriskras rond draaien geeft geen mooi resultaat! Het haar moet dus plat over de tang liggen zoals je op de rechter foto kan zien, dit klinkt logisch maar geloof me, het vraagt wat oefening.

Ook vind ik het persoonlijk het mooist als je naar buiten krult, de pluk altijd weg van je gezicht draaien. Dan krijg je met deze 'fat curling stick' dus ongeveer zo'n wavy resultaat:
Dit was pas de 2e keer dat is de tang testte trouwens dus ik vind dat het resultaat er al mag zijn. De krullen kunnen principe nog wat strakker als je dat zou willen, dan neem je gewoon kleinere plukken en de hoogste hitte instelling.
Je hoort het al, ik ben groot fan geworden van de curling wands. Ik ben nooit goed geweest met een klep van een gewone krultang en krullen maken met de stijltang wil nog wel lukken maar daar doe ik persoonlijk gewoon erg lang over. Vooral met deze dikke curling wand kan ik op minder dan 10 minuten een haar-look maken waar mensen je zelfs complimenten over geven. En ik ben serieus niet goed met haar! Dus ik heb echt het gevoel dat als het mij lukt, iedereen dit kan ;)

Nog 1 ding wat ik er zeker bij moet vermelden is dat ik mijn tang van een internationale webshop heb gekocht en de stekker die er aan zit past dan ook niet in onze stopcontacten. Ik had hier wel rekening mee gehouden omdat ik thuis toch 2 adapters had liggen, dan is er geen probleem.
Voor wie het toch wil weten, ik bestelde deze curling wand bij HQhair voor €35. Maar je kan ook eens kijken bij Tigi verkooppunten en beauty groothandels bij jou in de buurt.

xoxo Tessa

7 opmerkingen:

Valley Doll zei

Oh die zou ik ook nog willen, geeft wel een mooi resultaat !

Amy zei

Wat een leuk resultaat krijg je ermee! Ik ga eens langs de kappersgroothandel binnenkort, zien of ze hem daar misschien hebben (of iets soortgelijks).

Anneloes zei

Mooi! Zijn de Tigi tools vergelijkbaar met de dure kapperstools (chi/ghd etc?) of eerder met remington/babyliss?

Jhemyla |beautyenfashion zei

Ik wil nog steeds de remington pearl wand!

Tessa zei

Anneloes, Tigi is een echt kappers merk dus het is toch een professionele tool. Ik verschrok dus ook (in positieve zin) van de prijs.

Griet Lucas zei

Mooi resultaat en lijkt me idd gemakkelijker werken dan een krultang!

Anoniem zei

prachtige waves