vrijdag 6 november 2009

Effect oogschaduwbasis


Een groot deel van mijn bezoekers weten ondertussen wel wat oogschaduwbasis of eyeshadowbase is maar ik krijg toch nog af en toe de vraag 'wat doet het nu precies?'.
Mensen die vaak oogschaduw gebruiken kennen het probleem maar al te goed: na een halve dag zit je oogschaduw niet meer zoals het hoort, met oogschaduwbasis blijft dit beter zitten.
Een 2de voordeel is dat oogschaduwbasis de kleuren veel duidelijker maakt, dit ga ik jullie zo meteen laten zien.

Verschillende merken hebben tegenwoordig een oogschaduwbasis in hun assortiment, zoals met alles heb je hierbij ook betere en mindere kwaliteit en je moet ook een beetje kijken wat voor jou werkt want niet iedereen heeft dezelfde huid. Ik gebruik zelf momenteel de Paintpots van Mac:


Ik ga jullie nu een paar swatches laten zien waarbij je links puur de oogschaduw ziet en bij de rechtse streep zit er oogschaduwbasis onder:

Een matte grijze oogschaduw (merkloos):
Een roze losse poeder oogschaduw (Gosh effect powder):

Er is aan beide kanten evenveel oogschaduw aangebracht maar toch ziet het er rechts beter uit.
En dan nu de duurzaamheidstest, ik ging met een doekje en een beetje water over beiden strepen af:
De strepen met oogschaduwbasis zijn ook niet meer perfect maar ze zijn nog altijd zichtbaar! de linkerstrepen zijn helemaal verdwenen.

Ik hoop dat het nut van een eyeshadowbase nu wat duidelijker is :)
xoxo Tessa

8 opmerkingen:

Tessa zei

whoops, zie nu pas dat die grijze oogschaduw eerder blauw toont op foto maar ik heb de swatches met mijn webcam getrokken dus excuseer :p

Anoniem zei

wat een verschil :-o ik moet het ook dringend een keer kopen

Live with Lipstick zei

Ik gebruik een oogschaduwbasis van de Hema. Werkt prima voor mij! Die grijze lijkt idd blauw ;)
x

Esther zei

Ik heb een witte waterproof eyeshadow tubetje van Essence van de Down the Beacht collectie.

Ik gebruik die als oogschaduwbasis, en dat werkt super goed. ;D

Maaike (Honestbeauty) zei

Ik wil ook paintpots! Maar dan gewoon om als crème oogschaduw te gebruiken

NeonRocks zei

Het is echt DE uitvinding. De oogschaduw blijft langer zitten en heeft ook nog eens een mooiere kleur. Ik gebruik ook nog Hema Eyeshadow Base. Op zich werkt dat prima, alleen dat kwastje werkt onwijs vervelend en hij lijkt uit te drogen. Misschien ook eens een paintpot gebruiken de volgende keer.

xoxo

Laura zei

Ik heb de eyeshadow base van Gosh. Die is zo'n €7.50.
Werkt heel goed.
Hoe duur was die van MAC?
Als het goed is komt er een MAC Counter in Groningen, daar ga ik echt flink inslaan <3

Tessa zei

die van Mac is rond de €20