woensdag 2 november 2011

Celebs en hun 'goede kant'

Je ziet een foto van jezelf terug en denkt bij jezelf huh wat sta ik daar raar/stom op, de foto werd vast van mijn 'verkeerde kant' genomen. Herken je het? ;) we doen het namelijk bijna allemaal, al is het onbewust.

Celebs zijn natuurlijk ook maar mensen en ondanks de plastische chirurgie waar zij maar al te graag gebruik van maken hebben zij ook hun 'voorkeur kant' of speciale pose waar ze zichzelf het best in vinden uitkomen.

Iemand waar het mij altijd erg bij opvalt is Paris Hilton:
Als zij poseert is het 9 keer van de 10 op deze manier, 1 kant van haar gezicht heeft duidelijk haar voorkeur.

Bij Megan Fox is de 'ik kijk zwoel over mijn schouder' een favoriet, ook meestal met het gezicht naar dezelfde kant:
Bij Blake Lively vallen me 2 dingen op: ze neemt bijna alijd dezelfde houding aan, armen strak langs het lichaam of 1 arm in de zij. Haar gezicht gaat ook altijd iets naar rechts op foto's:
Nog iemand met een duidelijke signature pose is Victoria Beckham:
1 been naar voren, bekken naar voren en het hoofd lichtjes naar beneden gekanteld, dit doet Victoria al jaaaren.

Ik betrap mezelf er ook soms op hoor, de meeste mensen hebben nu eenmaal geen symetrisch gezicht en hebben daardoor een voorkeur. Ook qua lichaamstaal straal je onbewust altijd veel uit. Ik probeer er bijvoorbeeld altijd op te letten dat ik recht loop/sta, niks zo awkward als een groot iemand die geen houding weet dat ziet er zo slungelig uit vind ik. Kunnen jullie bepaalde dingen bedenken die bij jezelf van toepassing zijn?

xoxo Tessa

5 opmerkingen:

Eva M. zei

Ik draai altijd mijn hoofd naar rechts als ik op de foto moet. Maar als ik naar beneden kijk tegelijk is het wel geen zicht meer :d ! Leuke post, ik vind vooral Paris Hilton zo vreselijk als ze op foto's staat.

Steffi zei

Haha, zo opvallend! Ik ga volgende keer zeker eens opletten hoe ik het liefst sta voor de foto, ben me er momenteel niet van bewust.

Anne zei

Ik heb eens ergens gelezen dat Paris Hilton dat doet omdat ze een "lui oog" heeft. Je moet er maar eens op letten, als ze een schuine froe heeft, hangt die ook altijd over het slechte oog, zodat het minder opvalt dat dat kleiner is =)

TahneevanErning zei

Woow, dit was mij nog nooit opgevallen! Leuk artikel zeg!

Sharina zei

Ik moet mijn goede kant eigenlijk nog vinden! Ik moet er eigenlijk een keer goed voor gaan zitten voor de spiegel om te ontdekken vanaf welke kant mijn gezicht het mooist uitkomt. Echt erg he dat ik dat gewoon niet weet!