dinsdag 8 november 2011

Mac Brush Cleanser

Al jaren gebruikte ik de kwasten reiniger van Sephora. Het was fijn spul maar ik vond het potje een beetje klein. Als je een aantal keer per week je kwasten opfrist is die van Sephora best snel op.

Onlangs ben ik dus langs de Mac counter geweest om hun Brush cleanser te kopen:
Prijs en inhoud vergelijking: Mac brush cleanser kost 11 euro en heeft een inhoud van 235 ml. De cleanser van Sephora is iets goedkoper, zo'n 6 à 7 euro maar er zit ook maar 60ml in! in verhouding is die van Mac dus goedkoper.

Werking: Qua werking merk ik weinig verschil. Beiden cleansers halen veeeel vuil uit mijn kwasten, wat een goed teken is. Ik blijf gewoon sprayen en vegen over een tissue tot er geen kleur meer van de kwast komt. De geur is niet lekker (beetje alcohol achtig) maar dat hoort nu eenmaal zo, dat wil ook zeggen dat je kwasten goed ontsmet worden. Op de verpakking staat dat je je kwasten nog liefst na moet spoelen met water maar dit doe ik meestal niet.

Het enige nadeel wat iedereen altijd opnoemde was de dop, en die is inderdaad irritant. De Mac brush cleanser heeft een zwarte dop met een gat dat je moet openklikken, uit dat gat komt veel te veel product in 1 keer. Natuurlijk is dit op te lossen want ik heb er gewoon een spraydop van een ander product opgezet:
Doppen van de meeste haarproducten willen wel passen, die van de Sephora brushcleanser trouwens niet. Ik heb nu wel een L'oreal haarproduct in mijn kast staan met de irritante Mac dop haha:
Pstt.. Vergeet niet dat als je alleen deze spray gebruikt het gewoon een 'opfrisbeurt' is voor je kwasten, af en toe moet je toch echt de tijd nemen om je kwasten een badje met babyshampoo te geven. Ik kan in ieder geval weer een tijdje vooruit met deze brush cleanser.

xoxo Tessa

4 opmerkingen:

Eefje zei

hihi wat grappig je l'oreal product met de mac dop, wel slim bedacht om ze te wisselen

Mitchin zei

Haha, goed opgelost! =)) Ik heb vaker de klachten over MAC dosering gehoord, but you won =)))) xxx

Sharina zei

ohh shit goed dat ik dit lees. ik bedenk me net dat ik mijn foundation kwast nog moest schoonmaken. ik vind het altijd zo een rotklus :(

Beauty Treasures zei

ik gebruik gewoon de baby shampoo :-)