donderdag 17 september 2009

Kwasten reinigen met brushcleanser

Veel meisjes vergeten hoe belangrijk het is om je make-up tools mooi en zuiver te houden, ik hoor zelfs soms van vriendinnen 'ohh moet dat dan?' en dan gebruiken ze die kwasten al 3 jaar..

Op 1 jaar tijd zullen er al zodanig veel microben en vieze stofjes in je kwasten zitten dat het ook al je make-up besmet! maar goed ik vind het zelf ook een heel gedoe om elke week met babyshampoo aan de slag te gaan dus ik gebruik een brushcleanser van Sephora.

Het werkt héél simpel + droogt snel:

1. ik gebruik graag 2 keukenpapiertjes om op te werken, die vouw je dubbel.
2. spuit een beetje brushcleanser op een plekje en ga er met je kwast door, mocht hij nog niet schoon zijn spuit je op een plekje ernaast en herhaal het proces tot er geen kleur meer afkomt.

3. na een tijdje zal je papier er helemaal dirty uitzien, de grote vlekken zijn van grote kwasten (dan gebruik ik dus wat meer cleanser) en de kleintjes van kleine kwasten (duh) :p
4. op een nieuw keukenpapiertje kan je de zuivere kwasten leggen om even te 'drogen' maar super nat worden ze niet met een brushcleanser.

men zegt wel eens dat je alsnog je kwasten af en toe met babyshampoo moet wassen maar ik doe dat echt maar elk half jaar ofzo, als je tussendoor je kwasten goed onderhoudt met een brushcleanser zullen ze langer mooi blijven en het belangrijkste: hygiënisch.

Brushcleanser kan je kopen bij de Sephora en Mac voor ongeveer €10.

xoxo Tessa

2 opmerkingen:

steffi zei

ik gebruikte deze gewoon met de babyshampoo techniek, maar ik verkies toch echte babyshampoo. Heb gevoel dat ze dan nog properder zijn.

Tessa zei

ja maar dat is zo'n gedoe daar heb ik meestal geen tijd en geduld voor eer het droog is :d af en toe moet het wel