woensdag 2 september 2009

Mac verpakkingen & Back2Mac

Al een tijdje hou ik mijn Mac verpakkingen bij, ik weet niet waarom maar ik vind het wel leuk uitzien in mijn beautycase die ik toch niet meer gebruik. Eigenlijk heb je aan die kartonnen doosjes helemaal niks en op een dag zal ik ze toch niet meer allemaal een plaats kunnen geven maar stt..voorlopig ziet het er nog leuk uit:

Dan over Back2Mac:

Veel mensen weten niet goed wat het is omdat België en Nederland hier niet aan mee willen doen maar B2M is het recycle programma van Mac waarbij je lege plastic verpakkingen terug kan brengen naar Mac. Het gaat dus om de plastieke doosjes en hulsjes waar bijvoorbeeld je oogschaduw of lipgloss in zit (je maakt de producten dus eerst op). Mac hersmelt de verpakkingen en gebruikt dit opnieuw, wat beter is voor het milieu.

Voor het recyclen kun je in het buitenland beloond worden dus hou je lege Mac verpakkingen bij! In bv. Amerika, Engeland, Duitsland.. krijg je een lipstick of oogschaduw naar keuze in ruil voor 6 lege verpakkingen. Je gaat heus in je leven nog wel eens naar Londen of ergens in Duitsland en dan kan je alles wat leeg is gewoon meenemen :)

Bijna ALLES van Mac is geldig om in te leveren maar er zijn wel een paar regels:

- Als je iets koopt en er staat ergens in het kortonnen doosje 'Back2Mac' dan zit je goed
- Producten van een lijn voor het goede doel bv. 'Vivaglam' zijn NIET Back2mac omdat het volle bedrag naar een goed doel gaat.
- Als je je oogschaduws gedepot hebt (in een pallet gestoken) kan het zijn dat ze je doosje niet aannemen omdat je het ijzere tinnetje meeneemt naar het pallet, je kan dus bij een strenge Mac counter alleen je oogschaduw inleveren als je hem in zijn originele verpakking laat zitten.
- Je kan uiteraard ook geen kwasten,wimperkrultangen en ander gereedschap inleveren.
- Als je een Back2mac product krijgt (gratis products dus voor het inleveren van je 6 lege dingen) wordt er onderaan op de sticker een rood kruis gezet door de verkoopster zodat ze kunnen zien dat je dit product gratis hebt gekregen en ook niet meer kunt inleveren als hij leeg is (anders zou je allemaal gratis dingen van B2M ook weer kunnen inleveren na een tijdje).

Dit waren zowat de belangrijkste punten, mochten jullie vragen hebben stel ze gerust in de comments!!

xoxo Tessa

8 opmerkingen:

Anoniem zei

wel leuk een lipstick! maar tegen dat ik aan 6 raak.. :')

Myrna zei

Dat moeten ze hier ook doen!
Handig zo die regeltjes!

Tessa zei

Bij oogschaduw enz gaat het moeilijk idd maar je moet denken Fix+,moisturizers en mascara's mogen ook teruggebracht he! dat gaat al sneller ik heb al 2 lege dingen op een half jaar

Anoniem zei

handig om te weten, ik heb al 3 dingen wat bijna op zijn ;)

steffi zei

gaat nog lang duren voor ik 6 dingen leeg heb :O, maar ik gooi het never ever weg :p duitsland (aken) is ook weer niet zo ver hé :D

Tessa zei

Idd steffi aken is voor ons best dichtbij :d daar zullen ze da wel aannemen

Beitjuh zei

OMG ik wil niet weten hoeveel ik dan heb weggegooid toen ik al mijn mac shadows heb depot....dat gebeurd dus ook niet meeR!

NeonRocks zei

Jaaa daar hoorde ik pas ook over! Nu heb ik pas twee MAC producten, maar handig om te weten ;)
Ik bewaar trouwens van parfum en nu deze spulletjes ook vaak de doosjes, omdat ze zo mooi zijn. Dan een keer in de zoveel tijd denk ik ineens "wat zijn ze eigenlijk onhandig" en doe ik ze bij het oud papier ;)

xoxo