donderdag 3 september 2009

Leggings/Jeggings/Treggings

De legging is al jaren populair op de catwalk, onder de celebs en in het straatbreeld maar de laatste tijd lijkt het wel alsof er nieuwe varianten op de legging blijven komen!

Ik krijg wel eens de vraag wat nu een jegging of tregging precies is of sommigen weten niet eens af van die woorden dus ik ga het even proberen uitleggen aan de hand van plaatjes :)

De legging:
Iedereen kent de legging ondertussen wel, deze werd uitgevonden als alternatief voor de panty zodat je voet niet mee 'vastzit' in het stuk stof (wat je meer mogelijkheden qua schoenen geeft, bv peeptoes gaan niet samen met een panty, wel met een legging).


De tregging
De tregging is eigenlijk gewoon de latex versie van een legging (het woord komt volgens mij van trousers + legging) het verschil is dat deze dingen ook als 'broek' gebruikt kunnen worden met gewoon een iets langer truitje erover, je moet hier wel een beetje lef voor hebben couse it will show all your curves.

De Jegging
De Jegging is weer een strakke legging die je kan dragen zonder rokje of jurkje over want hij is zo afgewerkt dat het een beetje op een jeansbroek lijkt. Dit woord komt dan ook van Jeans + Legging.

Zelf draag ik veel leggings en treggings, het lijkt wel alsof de Jeggings nog niet 'in' zijn in de stad waar ik meestal shop want je ziet ze serieus nergens! maar ik ben opzoek en zal er een vinden!
Uiteraard is deze trend niet voor ieder figuur bestemd, je moet zelf een beetje kritisch kijken of het bij je staat. Treggings en leggings hebben zowiso geen zakken omdat je hierover meestal toch een langer truitje over aandoet.

10 opmerkingen:

LadyLashes zei

ik heb een jegging gekocht bij de Lady Sting een paar weken terug!

Tessa zei

Oh dankjewel! k ga zaterdag daar eens kijken dan!

Maaike (Honestbeauty) zei

Ik vind heel die boel maar niks. :) Gruwel nog steeds van het idee dat ik dat aanhad in m'n kindertijd en wil dt nooit meer dragen

Renee zei

Ik heb denk al meer dan 2 jaar een tregging (draag hem niet zo vaak dus hij is nog mooi) van Outfitters nation

Tessa zei

Ja ik heb ook al bijna een jaar eentje maar durfde ze nooit aan, ze hingen daarvoor nog niet in zoveel winkels als nu :p

steffi zei

ik kende het verschil niet :-) maar ja ik ben niet zo helemaal up to date op dat gebied... maar ja maakt niet zo uit voor mij, heb toch mijn eigen stijl :D maar wel eens leuk om te lezen

Margot zei

Ik houd niet zo van leggings, veel mensen zijn er te dik voor! En dat vind ik absoluut niet mooi!
verder wel een leuk stukje en bedankt voor de oogschaduw, hij is precies wat ik zocht!

stefanie zei

leggings zijn leuk :)
ze zijn ideaal voor als je een jurk of rok aan wil terwijl het net iets te koud is :P

Anouk zei

De jeggings zijn er nu bij de H&M maar die zijn écht superhoog vanaf je kruis.. Ik heb er zelf 1 van de Pieces voor €30 die van de H&M was €20

Anoniem zei

Hi, jeggings krijg je ook bij de action! voor weinig.