dinsdag 1 september 2009

Middeltje tegen slapeloosheid

Slapeloosheid komt bij 30% procent van de mensen regelmatig voor, dit is best veel vind ik.
Niet in slaap kunnen komen, niet de hele nacht doorslapen zijn daar enkele goede voorbeelden van. Ikzelf heb er ook steeds meer last van, een vast slaappatroon zit er voor mij dus niet in.

Gelukkig weet mijn moeder de verpleegster altijd raad en gebruik ik sinds een tijdje lavendel-olie op mijn kussen en om eerlijk te zijn geloofde ik er eerst niet echt in maar het werkt! Lavendel zou een natuurlijk middel zijn om te relaxen en je weet.. wie een "rustige geest" heeft kan heel goed slapen dat is gewoon een feit.

Dit is het piepkleine flesje van de Casa (€2):


xoxo Tessa

9 opmerkingen:

Renee zei

Dat ga ik denk ik ook maar eens proberen.

LadyLashes zei

dat meot ik onthouden! goede tip.

Anoniem zei

dat moet ik gaan halen! zullen ze bij kruidvat ook wel verkopen denk ik

Tessa zei

grappig, had hier geen reacties op verwacht..maarja zoals ik al zei 30% is niet zo weinig

Anoniem zei

ik ruik jammer genoeg ni graag lavendel hehe

Tessa zei

Ik ook niet echt Elke :( maar ik moet het of ik slaap soms nachten niet

Anoniem zei

ik raak moeilijk in slaap, maar eens ik slaap kan ik het wel heel lang volhouden haha :P maar daardoor zit ik nu echt met een omgekeerd leefpatroon, ik ga pas slapen tegen een uur of 6, 7 en dan ben ik pas in de namiddag op.. op zich niet zo erg, maar het is wel heel onhandig ivm lessen, examens, ... :')

Tessa zei

Ja klopt ik moet mijn slaappatroon ook gaan aanpassen eerdat de school weer begint :s

Online apotheek tegen slapeloosheid zei

Ben je de laatste tijd slechtgehumeurd? Het is mogelijk dat je niet genoeg slaapt. Werk, huishoudelijke taken en het opvoeden van kinderen verhinderen dikwijls een optimale nachtrust. Ook andere onverwachte gebeurtenissen zoals financiële zorgen, het verliezen van je job, relatieproblemen of een ziekte kunnen de kwaliteit van uw slaap negatief beïnvloeden. Het is quasi onmogelijk om alle factoren die een invloed hebben op je slaap te controleren maar je kan wel een positieve omgevering creëren en gewoontes aanleren die ervoor zorgen dat je beter zal slapen. Probeer onderstaande suggesties als je ‘s nachts problemen hebt om in slaap te vallen of vast door te slapen:

1. Ga elke dag ongeveer op hetzelde uur slapen & sta ongeveer om hetzelfde uur op. Ook in het weekend! Als je een vaste routine aanneemt zal dat een positieve invloed hebben op je slaapgedrag. Hierdoor zal je gemakkelijker in slaap vallen zodra je in je bed ligt.

2. Eet & drink geen grote hoeveelheden voor je gaat slapen. Eet tenlaatste twee uur voor je gaat slapen en vermijd hierbij vettig en pikant voedsel. Teveel drinken kan ervoor zorgen dat je ‘s nachts herhaaldelijk wakker wordt om naar het toilet te gaan.

3. Vermijd nicotine, caffeïne en alcohol voor het slapen. Dit zijn stimulerende middelen die je wakker houden. Rokers hebben ‘s nachts vaak last van ontwenningsverschijnselen waardoor ze minder vast slapen. Caffeïne wordt niet in het lichaam opgeslagen maar het afbreken ervan neemt vele uren in beslag. Alcohol wordt dikwijls beschouwd als een slaapbevorderend middel maar feitelijk verstoord het de slaap.