zaterdag 12 september 2009

Mac MSF

MSF staat voor mineralized skinfinish en dit wil eigenlijk zeggen dat het mineraal poeder is om een gezonde glans op het gezicht mee te krijgen. Vaak vragen mensen zich af wat je er nu precies mee moet doen maar er bestaan véél MSF's en ze hebben niet allemaal dezelfde functie, ik zal dit vandaag zo goed mogelijk proberen uit te leggen :)

Zie hier een aantal MSF's. (zoveel vind je er in de winkel natuurlijk niet, veel ervan zijn limited edition)

- Msf met voornamelijk bruintinten: deze worden vaak als bronzer gebruikt, omdat msf's veel shimmer bevatten zijn ze meestal niet geschikt voor over heel het gezicht.

- Lichte Msf: deze kunnen door mensen met een lichte huidskleur op de wangen gebruikt worden als blush maar bij de meeste huidsoorten zal het eerder een highlighter zijn.

- Roze/peach Msf: deze worden gewoon gebruikt als blush.

en dan hebben we nog de MSF natural's, dit is iets heel anders dan een gewone MSF:



Je hebt deze in verschillende tinten (van donker tot licht), deze bevatten geen shimmer en zijn dus ideaal als all over powder om alleen te gebruiken of over je foundation/moisturizer.

Verder weet ik niet zoveel af van MSF's dus als iemand aanraders heeft hoor ik het graag ;) Ik wou vandaag een MSF in Porcelain pink kopen maar helaas hij was uitverkocht dus ik ga een andere keer nog wel eens kijken.

Een msf is redelijk prijzig en kost zo'n €27 bij de Mac verkooppunten.

xoxo Tessa

8 opmerkingen:

Tamaraaa zei

duuuuuur

Margot zei

oeh!! hebben! alleen wel een beetje duur

Anoniem zei

ik vind het fijn spul maar zo balen als je hem stuk laat vallen zoals bij mij gebeurd is =((

beitjuh zei

ik heb er een paar natural in mijn kit als gezichtspoeders maar eerlijk is eerlijk ik vind ze soms best zwaar eruit zien op een gezicht dus ik gebruik telkens wat vaker een kleurloze/witte settingpowder over foundations.

Van de andere weet ik niet veel want die gebruik ik eigenlijk niet. Ik wilde wel vandaag even kijken naar zo een blush maar was net te laat in amsterdam door de file dus was de winkel dicht :S

Tessa zei

Beitjuh met wat breng je ze aan? voor met een kabuki aan te brengen zijn ze idd wat poederig en zwaar heb ik gehood, ik denk dat het met een fan of stippling brush wel meevalt?

beitjuh zei

met een flat top kabuki als ik een wat zwaardere dekking zoieso wil maar met een stippling brush is het lastig op te brengen omdat dit een poeder is die snel van natura brokkeld :S erg zonde

beitjuh zei

deze echt licht aanbrengen is moeilijk

Xibalba zei

Ik heb een natural, de lichtste. Dat gebruik ik over mijn vloeibare foundation van MAC. Fijne combi!
Weet niet zo goed wat ik met die gekleurde/getinte moet, misschien wel wat voor mij, ben heel bleek in mijn gezicht.

@ Beitjuh
Ik gebruik een kabuki en stipling (soms de een soms de ander). Kabuki dekt wel erg veel inderdaad, doe ik alleen als ik er geen vloeibare foundation onder doe.
Stipling werkt voor mij prima! Mooi licht. Brokkelt ook niet echt bijzonder. Misschien een andere stipling proberen, met zachtere haren? (weet niet hoor)