maandag 17 oktober 2011

Garnier Miracle skin perfector (BB cream)

Ok jullie hebben vast al 101 reviews van dit product gezien dus feel free to skip this post ;)
Maar toch zijn er nog een aantal mensen die deze review hier verwachten dus ik ga hem kort bespreken.

Eerst en vooral voor de mensen die nog geen idee hebben wat een Blemish Balm cream is: kort uitgelegd is het een 'alles in 1 crème'. Een BB cream beloofd je dagcrème, getinte moisturizer, anti age en spf crèmes te vervangen. 1 flesje in plaats van 4 dus in de ochtend.

Op de zijkant van de verpakking staat nog te lezen dat de cream geschikt is vanaf 20 jaar en tot einde 30 (het balkje komt net niet tot aan de 40). Dit zal vast betekenen dat het product toch geen gigantisch anti age effect heeft, niet voldoende voor de rijpere huid dus.

Over tot de werking:
Als liefhebber van getinte dagcrèmes en moisturisers dacht ik meteen 'yeey' toen het nieuws kwam dat Garnier met een BB cream op de markt kwam. Het was namelijk de eerste in de winkelrekken in België en Nederland.

Maar wat verschrok ik toen ik de eerste keer product uit de tube zag komen! Ik ben absoluut geen fan van foundations (alleen bij mensen die het echt nodig hebben) en de substantie zag er zo dik uit, net een foundation:
Gelukkig valt de substantie goed uit te blenden en is de dekking alsnog heel erg licht, oef.
Ik kocht trouwens de kleur 'Light' er bestaat ook nog een 'Medium', weinig keuze uit kleuren zou je dus denken maar de BB cream is zo goed blendbaar dat ze met die 2 kleuren toch een groot publiek kunnen matchen. Voor de mensen die hun Mac kleur weten, ik ben een NW20 en de 'Light' bb cream is bij mij perfect.

Het effect van de BB cream op mijn gezicht:
Zoals je kan zien geeft de crème een mooie glow. Bij mij is de glow zeker niet te opvallend maar ik hoor wel van andere bloggers dat hij bij hun afgepoederd moet worden, dus dat is iets wat de mensen met een wat vettere huid misschien in gedachten kunnen houden.

Mijn enige 'probleemzone' (de donkere kringen onder mijn ogen) bedekt hij niet echt zoals je kan zien maar dat verwachtte ik ook niet, het is dan ook geen foundation of concealer. Enfin, ondanks mijn egale huid zag ik toch verschil tussen met en zonder BB cream.

Mijn oordeel? De BB cream doet bij mij alles wat een getinte moisturizer moet doen + de extratjes zoals SPF en huidverzorging zijn mooi meegenomen. Ook is de geur van het product aangenaam, ook niet onbelangrijk. Je kan hem in de supermarkt of drogisterij kopen voor rond de 10 euro.

xoxo Tessa

11 opmerkingen:

BeautyLoves zei

Ik ben er ook tevreden van!

Eva M. zei

Ik ga deze BB skippen, het spreekt me gewoon niet zo aan.

robin sue zei

leuke review! ik ga m ook uitproberen!

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei

Was er eerst erg nieuwsgierig naar, maar door de gemengde reviews ben ik toch niet van plan om er 10€ aan uit te geven. Zonde van het geld als het me dan niet bevalt.

Anoniem zei

Ik wil hem ook nog proberen maar ben bang dat de kleur medium niet donker genoeg zal zijn

Kaya zei

Heb m vandaag gevonden bij de Etos!
10 euro is geen geld om uit te proberen natuurlijk! Ben er heel benieuwd naar.

pretty beauty land zei

ik moet 'm ook maar eens gaan proberen!

kimmiejjjjj zei

ik wil hem aan de ene kant wel proberen, maar aan de andere kant heb ik zo veel getinte dagcremes en foundations in huis, misschien in de aanbieding!

Kaya zei

@kimmiejjjjj
Met 10 euro is nu in de aanbieding bij Etos want de adviesprijs lag rond de 13 euro zoveel.

Tessa zei

Oh ik heb hem (wel in BE) al een tijd terug ook voor 9,99 gekocht, ofwel stond er bij mijn winkel nergens bij dat het actie was ofwel is hij duurder in NL :)

Beauty Treasures zei

ik ben er ook tevreden over!