maandag 10 oktober 2011

Mac Lip Erase

Toen ik vorige maand in Antwerpen was dacht ik ineens (net voordat we de trein naar huis moesten halen) 'hé hier ligt ergens een Mac Pro store!' Helaas ligt de Mac in Antwerpen helemaal niet op de grote winkelstraat, je moet hem echt gaan zoeken. Ik woon zelf een kwartiertje van Maastricht dus ik kan altijd wel naar de Mac counter in de Bijenkorf maar in een Pro store zoals die in Antwerpen hebben ze een groter aanbod van kleuren en extra producten, eigenlijk bedoeld voor visagisten.

Al een tijdje wou ik de Lip erase proberen maar die is dus enkel te koop in zo'n Pro store, en nu heb ik hem! Waarvoor het precies dient? zoals de naam al zegt dient het om je lippen te 'wissen'. Sommige mensen gebruiken hem als nude lip maar het product wordt toch het meest gebruikt als basis voor onder je lipglossjes of lipsticks.
Er zijn 2 kleuren lip erase beschikbaar, Pale en Dim. Ik besprak even met de makeup artist welke ik zou nemen en liep zodanig met 'Dim' de deur uit. Er bestaan verschillende theoriën over wie welke kleur zou nodig hebben maar eigenlijk neem je gewoon degene die je wil. Wil je een extra lichte nude lip of heb je extreem rode lippen te bedekken dan neem je best Pale en anders neem je Dim, daar komt het op neer.

Goed, 'Dim' dus:
Ik heb zelf geen knalrode lippen, eerder kersenrood wat alsnog soms te gepigmenteerd is om lipglossjes volledig tot hun recht te laten komen. Hier heb ik enkel wat lip erase op mijn lippen gedept:
Zoals je ziet worden ze volledig 'gewist' alsof ze bij je huid inblenden. Sommige mensen laten het dus zo maar dat vind ik zelf vaak te 'doods' ogen, een glossje of wat lipstick er over is veel mooier.

De substantie lijkt trouwens lippenbalsem achtig bij het aanbrengen maar verwacht geen lekker zachte lippen, de basis (lip erase) moet tenslotte goed blijven zitten. Niks voor mensen die vaak gesprongen lippen hebben dus..

Even een voorbeeld met deze mooie Revlon lipgloss:
Revlon 'Pink Crystals' geeft normaal bijna geen kleur af op mijn lippen, ik besloot hem te testen over de lip erase:
Ik had expres een glossje gekozen met wat minder pigment maar de peachy roze kleur komt er alsnog beter uit dankzij de Lip erase.

Mijn tip: omdat de lip erase niet heel voedend is is het wel fijn om onder de lip erase nog een beetje lippenbalsem te dragen, dan gaat het ook minder snel in de lijntjes zitten. Yup ik draag dus soms 3 lagen op mijn lippen!

Lip erase kost +-17 euro, enkel te koop bij de Pro store of in sommige limited editions en je doet er echt een eeuwigheid mee dus als jij het probleem hebt dat lipglossjes niet altijd goed dekken is dit misschien wel iets voor jou.

xoxo Tessa

11 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi resultaat

Charlotte zei

Leuk!
Ik heb ook gisteren een review over die lipgloss gedaan:)

x

Sanne zei

Die revlon lipgloss is echt heel fijn ! Ik heb hem ook.

Tessa zei

Klopt Sanne, k vind de Revlon glossjes ook super fijn

Charlotte zei

Nee het is geen pink crystal:)
bedankt voor je reactie!

ikvolgje:)
x

Bianca zei

Als ik al eens lipgloss gebruik doe ik er concealer onder, maar ik denk dat dit wel beter werkt :-)

Tessa zei

Ja dat probeerde ik vroeger ook wel eens maar dat vond ik al helemaal droog en viezig aanvoelen op de lippen :d

Eva M. zei

Ik wil hem ook al een tijdje ! Zit tegenwoordig 1 dag in de week in Antwerpen dus ik spring altijd wel es binnen bij Mac maar het is er zo druk en dan denk ik : naah volgende keer koop ik hem wel :d !

Peggy Timmermans Visagie zei

Het werkt inderdaad fijner dan een concealer maar de tip van de balsem eronder vind ik wel erg nuttig, daar heb je gelijk in!

DailyGlamour zei

I love that !
kisses

Cynthiiaa zei

Het eindresultaat is gorgeous!