dinsdag 4 oktober 2011

Zelf getinte moisturizer maken

Omdat er veel leuke reacties kwamen op het 'zelf nagellak maken' artikel van een tijdje terug: nog een do it yourself! Op bovenstaande foto zie je de benodigdheden:
-Gezichts lotion
-Gekleurd poeder
-Leeg potje
-Tandenstoker

Ook deze 'tuturial' is heel simpel maar toch had ik het ook nog nooit eerder gemaakt. Ik had zelf nog een los gezichtspoeder van Catrice liggen die ik nooit gebruikte maar je kan ook een kapotte pressed powder die je hebt laten vallen gebruiken (een stukje poeder pletten met een lepel ofzo tot het fijn is).

Begin met een piepklein beetje lotion in je potje, voeg daarna wat poeder toe:
Meng dit goed door elkaar tot er geen brokjes meer overblijven:
Je zal vanzelf zien wanneer de substantie goed is:
Qua kleur en dekking kun je experimenteren, voeg meer poeder dan lotion toe voor wat meer dekking. Maar ik gebruik het zelf dus eerder als getinte moisturizer, een aanrader voor mensen die geen foundation gebruiken/nodig hebben. Ik maak het trouwens ook altijd in een klein potje omdat het dan snel leeg is, ik maak liever om de dag een versie portie ;)

xoxo Tessa

3 opmerkingen:

Peggy Timmermans Visagie zei

Leuk idee! Maar ik ben daar natuurlijk veel te lui voor :)

Anoniem zei

Heel tof idee om eens te doen

Steffi zei

Dit artikel komt als geroepen! Vorige week is 1 van mn favo pressed powders kapotgegaan, maar dan ga ik eens proberen om er een getinte dagcreme van te maken..