vrijdag 21 oktober 2011

Tip: De Tuinen 'Calendula Balsem' !!!

Meer dan een maand geleden kocht ik dit product al bij De tuinen, het werd mij aangeraden door de verkoopster om op littekens te smeren. Ik heb nooit veel vertrouwen in dit soort producten maar omdat ik me best wel stoor aan een bepaald rood litteken besloot ik het voor de laatste keer te proberen.

De beschrijving achterop de verpakking is duidelijk:
Ik weet niet of jullie je nog het artikel van de groene Gosh concealer herhinneren maar ik gebruikte dus altijd groene concealer op mijn arm om een rood littekentje te verbergen. Goed, ik liet mijn littekentje dus aan de verkoopster bij de tuinen zien en ze wees meteen naar de Calendula balsem. Met weinig hoop begon ik te smeren maar kijk mee naar het shocking resultaat:

(Het litteken is trouwens echt zo wazig/uitgeveegd looking, ligt niet aan de fotos)
Zien jullie dat? het litteken is echt heel fel aan het vervagen! Het is zelfs meer naar geel gaan neigen, wat natuurlijk minder opvallend is als een rood litteken.

Nu komt nog het meest verbazingwekkende: ik had dit litteken al zeker 3 jaar! Calendula balsem werkt dus zelfs op oude littekens, wow echt..ik geloof niet in wondermiddeltjes maar ik kan niet anders dan toegeven.. I'm impressed.

Nog steeds smeer ik 2 tot 3x per dag deze hoeveelheid op het litteken:
Je kan wel begrijpen dat ik razend benieuwd ben of hij nog meer gaat vervagen of dat ik het maximum bereikt heb, ik ben er in ieder geval al zeer tevreden mee. Een litteken blijft een litteken natuurlijk maar als je ze met dit product wat kan vervagen vind ik dat al super.

Ik heb uiteindelijk nog wat zitten googelen en ik ben van mening dat iedereen een tubetje in huis moet hebben! Je kan het namelijk ook op brandwondes of andere wondjes smeren.

De Belgjes die dit willen proberen kunnen trouwens eens kijken bij Essenza, die winkel lijkt best wel op De tuinen, zij zullen dus ook wel een Calendula balsem verkopen. Een flesje van 75ml kost ongeveer 7 euro.

xoxo Tessa

6 opmerkingen:

BeautyLoves zei

Handige tip!

Eva M. zei

Best wel een verbluffend resultaat. Zelf heb ik geen zo'n last van littekens maar ik hou de tip alvast in mijn achterhoofd, just in case ;-)

Kashmira zei

thanks voor de tip! Ik heb zelf echt heel veel kleine littekens op mijn armen en benen, van muggen bulten die wondjes werden. Het zijn allemaal kleine witte vlekjes, en omdat ik niet de aller bleekste ben vallen die wel op! Deze ga ik dus kopen, thanks!

Tessa zei

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed werkt dan Kashmira :)

Anoniem zei

Hallo,

Ik weet dat het een super late reactie is, maar kan ik deze calendulan balsem van de tuinen ook op mijn kleine wondjes op me gezicht gebruiken?

Groetjes,
Lila

Tessa zei

Hoi Anoniem, ja hoor het is een compleet natuurlijk product en ik smeer het dus ook gewoon op 'littekentjes' na een puistje ofzo op mijn gezicht.

Ik gebruik dit product ondertussen nog altijd wekelijks en het litteken op mijn arm is niet weg maar fel vervaagd/lichter geworden, heel fijn :)